معاون فرماندار بهار:

متولیان نظارت بر عملکرد اصناف با بازرسی های مستمر از سطح بازار قیمت ها را کنترل کنند

خبرگزاری پانا: معاون فرماندار بهار گفت: متولیان نظارت بر نحوه عملکرد اصناف باید با بازرسی های مستمر از سطح بازار قیمت ها را کنترل کنند تا رضایت مردم را جلب کنند.

کد مطلب: ۱۶۲۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کمیته تنظیم بازار شهرستان بهار در محل فرمانداری این شهر تشکیل شد و در این جلسه ابتدا رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهار با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال جاری با بازرسی چهار هزار واحد صنفی در شهرستان 661 پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون از هر واحد صنفی سه بار بازرسی به عمل آمده است، از این میزان واحد هزار و 347 تخلف معادل ریالی یک میلیارد و 417 میلیون و 790 هزار و 210 ریال منتهی به صدور رای شده است .

علی صفدر فلاح با بیان اینکه در سال جاری تا کنون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان 102 مورد بازرسی از نحوه اجرای طرح شبنم در حوزه کالاهای وارداتی به عمل آورده است، عنوان داشت: در حوزه قاچاق لوازم خانگی 10 پرونده تخلف، در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی با 83 مورد بازرسی 9 پرونده تخلف، در بخش اسباب بازی با 38 مورد بازرسی دو پرونده تخلف، در بخش لوازم رایانه با 67 مورد بازرسی پنج پرونده تخلف، در حوزه مکمل های غذایی با 35 مورد بازرسی سه پرونده تخلف، در بخش پتو و پارچه با 85 مورد بازرسی شش پرونده تخلف و در حوزه سیگار نیز با 346 مورد بازرسی 14 پرونده تخلف به مراجع قضایی شهرستان ارائه داده شده است .

وی افزود: در مجموع در بخش کالای قاچاق شهرستان 49 واحد متخلف با رقمی معادل 112 میلیون و 235 هزار و 750 ریال بار تخلف در شهرستان شناسایی شده است .

فلاح همچنین در خصوص ارائه گزارش به ستاد خبری در هشت ماهه اول سال جاری اذعان داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت در سال جاری تا کنون اقدام به ارائه 212 مورد گزارش به ستاد خبری کرده است .

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون166 بار تلفن مرکز 124 به صدا در آمده است، گفت: 46 مورد شکایت کتبی از طرف مردم نیز به این اداره در خصوص عملکرد اصناف شهرستان ارائه شده است .

فلاح در خصوص توزیع اقلام مختلف کالا با نرخ دولتی در سطح شهرستان، اعلام داشت: در سال جاری تا کنون 235 تن برنج، 380 تن شکر، هشت و نیم تن مرغ منجمد و هفت تن گوشت منجمد با نرخ دولتی به بازار شهرستان تزریق شده است .

وی اظهار داشت: قیمت 54 قلم جنس با مصرف رایج مردم در سال جاری تاکنون تفاوت محسوسی نداشته است .

فلاح با اشاره به برنامه های صنعت، معدن و تجارت شهرستان تا پایان سال جاری، اعلام داشت: تشدید بازرسی با توجه به نزدیک شدن به ایام عید در دو شیفت کاری، برگزاری نمایشگاه عرضه کالای عید به شرط مهیا بودن مکان مناسب، تأمین و توزیع میوه شب عید، اجرای گشت های مشترک با سایر دستگاه ها در سطح بازار شهرستان، برگزاری جلسات با اتحادیه های اصناف و توزیع اقلام یارانه ای با نرخ دولتی از جمله برنامه های ماه های پایانی سال جاری است .

وی عنوان داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان برای کنترل بازار نیاز به هدایت و حمایت دستگاه های ذیربط دارد تا بتواند قوانین این حوزه را به نحو احسن اجراء کند، چراکه اجرای صحیح قوانین صنفی و کنترل قیمت کالاهای مورد نیاز سبب رضایت مردم از دولت و دولتمردان خواهند شد .

معاون فرماندار شهرستان بهار نیز در این کمیته با اشاره به اینکه مبادلات در جوامع باید از فقه اسلامی تبعیت کند، اذعان داشت: دین مبین اسلام نحو صحیح معامله، مبادله و تجارت را با جزئیات کامل بیان داشته است، بنابراین تخلف دراین حوزه به معنای مخالفت با ارکان دین اسلام است .

علی اکبر سلطانی راد افزود: متولیان نظارت بر نحوه عملکرد اصناف باید با بازرسی های مستمر از سطح بازار قیمت ها را کنترل کنند تارضایت مردم را جلب کنند .

سلطانی راد با اشاره به اینکه وظیفه دستگاه های اجرایی شهرستان به عنوان پلیس اداری حفظ نظم است، عنوان داشت: دستگاه های اجرایی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را دارند، جرائمی که به حوزه آن دستگاه مربوط می شود .

وی در خصوص نظارت بر کم فروشی در سطح شهرستان اظهار داشت: دستگاه های مربوطه در خصوص اعمال کم فروشی توسط اصناف و واسطه ها به خصوص در مورد کالاهای بسته بندی شده نظارت مستمر داشته باشند، چراکه در این حوزه تخلفات متعددی در شهرستان رخ می دهد .

سلطانی راد با بیان اینکه کنترل بازار در مناطق روستایی نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، اعلام داشت: دستگاه های متولی نظارت بر نحوه عملکرد اصناف و کسبه در مناطق روستایی می توانند با استفاده از ظرفیت دهیاری ها نسبت به نحوه عرضه کالا در این مناطق نیز نظارت داشته باشند .

وی همچنین در مورد عرضه کودهای تقلبی به کشاورزان شهرستان نیز اعلام داشت: در طی فصول کشاورزی چندین مورد ارائه کود تقلبی به کشاورزان مشاهده شده است که در این مورد نیز باید کارشناسان جهاد کشاورزی بازرسی های خود را از مراکز عرضه انواع کود در شهرستان به صورت دقیق و مستمر انجام دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار