صیاد 300 ماهی با جریان الکتریسیته به سی ضربه شلاق محکوم شد

رییس اداره محیط زیست دزفول از محکومیت صیادی که از جریان الکتریسیته و الکترو شوک برای صید 300 قطعه ماهی در رودخانه دز استفاده می کرد به 30 ضربه شلاق خبر داد.

کد مطلب: ۱۶۲۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،فرهاد قلی‌نژاد با بیان این مطلب گفت: در پی دستگیری یک متخلف صید غیرمجاز بوسیله جریان الکتریسیته و دستگاه الکترو شوک در رودخانه دز، و ارائه شکوائیه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول و پیگیری مطلوب شکوائیه متخلف به 30 ضربه شلاق محکوم شد.

به گفته وی، متخلف مذکور به دلیل صید غیرمجاز 300 قطعه ماهی رودخانه ای بوسیله جریان الکتریسیته و همچنین تمرد از محیط بانان از سوی دادگاه جزایی دزفول علاوه بر محکومیت به 30 ضربه شلاق به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی نیز محکوم شد.

رییس اداره محیط زیست دزفول اظهار داشت: متهم مذکور از متخلفین با سابقه صید غیر مجاز ماهیان رودخانه دز است و از آنجایی که صید ماهی بوسیله جریان الکتریسیته و استفاده از الکترو شوک از روشهای صید غیر مجاز بوده که موجب کشتار آبزیان در اکوسیستم آبی می شود، با متخلفین استفاده از این روش غیر مجاز برخورد جدی بعمل می‌آید.

قلی نژاد تصریح کرد: رودخانه دز سومین رودخانه پر آب کشور و زیستگاه انواع آبزیان و پرندگان و پستانداران وحشی بوده که نقش اساسی را در شکل گیری اکوسیستم های مهمی چون پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار