رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران خبرداد :

رشد 44 درصدی صادرات کیوی مازندران در 8 ماهه سالجاری

خبرگزاری پانا : رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران از رشد 44 درصدی صادرات کیوی مازندران در 8 ماهه سالجاری خبرداد .

کد مطلب: ۱۶۰۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ محمد محمد پور عمران با بیان این مطلب اظهار داشت: صادرات کیوی استان در هشت ماهه سالجاری با افزایش 405 هزار دلاری رشد 44 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی افزود: صادرات کیوی استان در هشت ماهه سال قبل رقم 918 هزار دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه از لحاظ وزنی نیز صادرات کیوی استان در هشت ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 35 درصد رشد داشته است گفت: بطوریکه از رقم 1128 تن به رقم 1523 تن افزایش یافت.

دکتر محمد پور با اشاره به کشورهای هدف صادراتی این محصول اظهار داشت: کشورهای cis نظیر: ارمنستان،قزاقستان،ترکمنستان،آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی نظیر: ترکیه،عراق و لبنان مقاصد صادراتی استان هستند.

وی پتانسیل مازندران بویژه غرب استان را به علت دارا بودن شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب،بارندگی فراوان و زمینهای حاصلخیز در کشت این محصول را بسیار بالا دانست و گفت: با توجه به رتبه اول استان در تولید کیوی در سطح کشور و وجود بازارهای فوق العاده مناسب در کشورهای منطقه cis و کشورهای عربی باید با حمایت از تولید کنندگان و صادرکنندگان کیوی و رفع موانع و مشکلات صادراتی این بخش شرایط افزایش صادرات بیش از پیش این محصول را فراهم ساخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار