فرمانده منطقه یکم نیروی دریای ارتش خبر داد:

الحاق دو فروند شناور و یک فروند بالگرد بهسازی شده به نیروی دریایی ارتش

خبرگزاری پانا: امیر دریادار دوم ازاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش از الحاق الحاق دو فروند شناور و یک فروند بالگرد بهسازی شده به نیروی دریایی ارتش به مناسبت 7 آذر ، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۶۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در نشستی خبری در بندرعباس گفت: به مناسبت 7 آذر ، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دو فروند شناور و یک فروند بالگرد بهسازی شده شنبه نهم آذر به ناوگان منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس الحاق می شود.
وی افزود: ناو پشتیبانی و آبی - خاکی لاوان و یک فروند هواناو ارتقاء یافته شناورهایی است که به همت متخصصان صنایع دفاع دریایی کشور با اهداف جدید عملیاتی شدند.

امیر دریادار دوم آزاد تصریح کرد: بیش از 150 قطعه حساس ناو لاوان در سامانه های تحرک - تعادل و اطلاعاتی این شناور متناسب با مأموریت بومی سازی شده است .ناو لاوان 3 هزار تن وزن دارد و کار بهسازی آن از بهار 89 آغاز و بهار امسال تمام شد .تعویض 35 تن ورق دریایی و 20 هزار متر لوله خاص از دیگر مراحل بهسازی ناو لاوان است.نشست در خشکی و عقب نشینی سریع در دریا از ویژگیهای این ناو است .
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت : مراسم الحاق ناو لاوان به همراه بالگرد و هواناو ، صبح شنبه در ساحل بندرعباس انجام می شود .
وی ادامه داد: سامانه های مختلف بالگرد و هواناو هم با دانش فنی ایرانی و توان تخصصی دفاع دریایی ارتقا یافته است.
ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم ، حضور فرماندهان نیروی دریایی در مدارس ، تجلیل از ناویان وظیفه ، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در هرمزگان از دیگر برنامه های روز نیروی دریایی ارتش در هرمزگان است.
همچنین فردا دعای ندبه با حضور سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران روی عرشه ناو شکن جماران در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برپا می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار