مراسم تودیع قائم مقام رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و رئیس دادگاه های عمومی انقلاب بجنورد

خبرگزاری پانا: مراسم تودیع و قائم مقام رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و رئیس دادگاه های عمومی انقلاب بجنوردباحضور مسئولان استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۳۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،قائم مقام سابق رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این مراسم افزود: در دستگاه قضائی نظام قضاوت،نظام نظارت و نظام پیشگیری راهبرد اصلی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با اشاره به اینکه بعد از تاسیس اداره کل دادگستری خراسان شمالی ،ظرفیت ها بالا ولی زیرساخت ها ضعیف بوده و مدیریت علمی پنج گانه باید در تمامی دستگاه های اجرایی محقق شود ،برنامه،کادر سازی، هدایت،نظارت و ارزیابی را از جمله موارد مدیریت پنج گانه عنوان کرد.

وی نتیجه مدیریت پنج گانه را خوب ارزیابی کردو یادآور شد: در حال حاضر در کل استان تعداد 6هزارو 583فقره پرونده مانده دردادسرا فتعدادیک هزارو 781فقره پرونده در محاکم جزایی،تعداد238فقره پرونده در محاکم تجدید نظر و تعداد 2هزارو 58فقره پرونده در شورای حل اختلاف وجود دارد.

در ادامه این مراسم رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز با تشریح اینکه نظام اسلامی مبتنی بر فقه اهل بیت است ، تصریح کرد: دستگاه قضائی و قاضی حافظ جان و مال و ناموس و حیثیت عموم مردم می باشد واگر کسی چنین ویژگی های این جایگاه را نداشته باشد قلم او مفسده انگیز می شود.

حجت الاسلام و المسلیمن قدرتی با ایراد این سخن که قوه مجریه و مقننه بسیار با اهمیت هستند اما قوه قضائیه است که می تواند حاقظ حقوق و جان مردم وامنیت باشد ،اذعان داشت: رسیدگیو صدورحکم در مورد شکایات و ...و احیای حقوق عامه و گسترش آزادی های مشروح از جمله وظایف قوه قضائیه است.

قائم مقام ولی فقیه در استان نیز با ذکر حدیث بیان داشت: کار قضاوت، کار سخ و سنگینی اس ت و اگر کسی در این کار بزرگ توانایی علمی کمتری داشته و به مسائل شرعی آگاهی نداشته باشد، مفسده اش بیشتر از اصلاح آن است.

امام جمعه بجنورد گفت: کسی که در مقام قضاوت قرار می گیرید رحمت خداوند متعال همرواره شامل او می شود.

ججت الاسلام و المسلمین یعقوبی با تاکید بر اینکه قضاوت ، مسئولیت و موقعیت بسیار حساس و کلان و کلیدی است، ذکر کرد: لذا کسانی که وارد این میدان که وارد این میدان می شوند جایگاه خود را به عنوان خدمت رسانی می پندارند و در هرروز و در هرلحظه ترازوی میزان عدالت را روبه چشمان خود نظاره می کنند و همچنینی باید میزان عدالت باید تراز آن در امور قضاء حفظ شود.

گفتنی است، در این مراسم تودیع حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی قائم مقام رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و رئیس دادگاه های عمومی انقلاب بجنورد ومعارفه حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده به سمت رئیس دادگاه های عمومی انقلاب بجنورد انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار