زورگیر مست و خشن به دام افتاد

جوان 21 ساله ای که سابقه دهها فقره زورگیری به شیوه های مختلف در تهران و شهرهای شمالی کشور را داشت، به دام افتاد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ساعت 22:30 بیست و دوم مهرماه مأموران کلانتری 126 تهرانپارس، در حین گشت زنی در خیابان فرهنگ متوجه شدند که دو نفر در تعقیب جوانی هستند که با فریادهای دزد - دزد، درخواست کمک می کردند.

جوانی که قصد فرار داشت، در اواسط خیابان و با وجود مشاهده مأموران اقدام به شکستن شیشه منزل یکی از شهروندان کرد و در حالیکه قصد داشت تا با شیشه به سمت مردم و مأموران حمله ور شود، توسط مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

یکی از دو تعقیب کننده متهم، پس از حضور در کلانتری به مأموران اعلام کرد: در داخل مغازه، در حال فروش بودم که ناگهان این شخص به سمت من حمله ور شد و با تهدید چاقو اقدام به سرقت یک عدد لپ تاپ، دو عدد گوشی تلفن همراه و وجوه نقد داخل مغازه کرد.

با توجه به مجروح شدن شاکی توسط متهم، وی جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان اعزام و متهم نیز با تشکیل پرونده زورگیری و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی، جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار تیم زورگیری پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اعتراف به دهها فقره زورگیری

با انتقال متهم بهروز. ح (21 ساله) به پایگاه چهارم آگاهی، بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار شرق تهران که دارای هشت فقره سابقه دستگیری به اتهام جرایم مختلف سرقت، زورگیری، شرب خمر، درگیری و غیره مورد شناسایی قرار گرفت.

متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت، در همان مراحل اولیه تحقیقات خود به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در محدوده نظام آباد، سبلان، نارمک، فرجام، هنگام، بلوار دلاوران، تهرانپارس، شمیران نو و غیره اعتراف کرد.

در تحقیقات از متهم مشخص شد که وی علاوه بر زورگیری از اماکن تجاری و رهگذران، اقدام به زورگیری خودروهای متعلق به تعدادی از شهروندان نموده و پس از ارتکاب جرایم مختلف با خودروهای مسروقه و نهایتا سرقت لوازم داخل خودروها، این خودروها را در سطح شهر رها و اقدام به زورگیری از خودروهای جدید کرده است.

متهم در خصوص نحوه زورگیری خودروها به کارآگاهان گفت : در کوچه و خیابان های خلوت و در ساعات مختلف روز پرسه زنی می کردم و خودروهایی را که راننده آنها پیر بودند، شناسایی و در فرصت مناسب جلوی آنها را گرفته و با تهدید چاقو آنها را از ماشین پیاده و از محل متواری می شدم.

متهم در خصوص انگیزه ارتکاب جرایم نیز به کارآگاهان گفت : چون به مصرف موادمخدر اعتیاد دارم، جهت تأمین هزینه مواد مصرفی، با خودروهای مسروقه اقدام به زورگیری می کردم و پس از فروش لوازم داخل خودرو، آنها را رها می کردم.

با توجه به شناسایی شیوه و شگردهای مختلف زورگیری توسط متهم و اعترافات صریح وی به دهها فقره زورگیری، بررسی پرونده سرقت های مشابه در مناطق مختلف بویژه شرق تهران در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و دهها مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم آگاهی، متهم را به صورت دقیق مورد شناسایی قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار