نو معلم آموزش و پرورش اسلامشهر تأکید کرد:
بهرهمندی از ایدههای خلاقانه دانشآموزان در امرتدریس بسیار مهم است
اسلامشهر(پانا)- نو معلم آموزش و پرورش اسلامشهر، بهرهمندی از ذهنهای خلاق و ایدههای جدیددانشآموزان در جهت موفقیت درامر تدریس راموثر دانست و گفت، برای آرام شدن ذهن دانشآموزان و رهایی از خستگی تدریس خشک، در اوقات فراغت کلاس درس طرحهایی از جمله بازیهای گروهی و طرح کشیدن نقاشی در راستای تثبیت یادگیری را اجرا میکند.
هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، انسان است و این تعلیم و تربیت اگر به درستی ادا شود و با عشق همراه باشد، قطعا" جامعه در تمامی ابعاد ترقی خواهد کرد.نو معلمان در آموزش و پرورش بر اساس علاقه خود و دارا بودن صلاحیت علمی به این حرفه مقدس ورود پیدا کردهاند، و میبایست این مسیر پر فراز و نشیب تعلیم و تربیت را به درستی و با شور و نشاط طی کنند.
فاطمه پارسایی، نو معلم آموزش و پرورش اسلامشهر، ورودی سال ۹۹ که مدت دوسال است به عنوان دبیر مطالعات اجتماعی در واحدهای آموزشی مشغول به تدریس است، در گفت و گو با پانا بیان کرد:« اعتقاد دارم، هر معلم نخست میبایست یک مشاور هم باشد، به این منظور که بتواند با روشهای نوین و سایر شیوهها نیاز دانشآموزان را تشخیص داده و با آنها ارتباط برقرار کند.»
وی اظهار کرد:« تجربه معلمی همراه با شیرینی و سختیهایی همراه است و شیرینی لذتبخش راهنمایی دانشآموزان به سمت هدف و کسب موفقیت آنان غیرقابل وصف میباشد و من به دلیل اختلاف سنی نسبتا" کمتر با دانشآموزان میتوانم ارتباط خوبی با آنها برقرار کنم.»
پارسایی با اشاره به روش تدریس خود و ارتباط با دانشآموزان، افزود:« به عنوان مثال، دانشآموزان در دوره متوسطه اول که در حال تدریس به آنها هستم، سعی دارم با مطالعه و کسب آگاهی بیشترو استفاده از مشورتهای دیگران، پیچیدگی و رفتارهای خاص دانشآموزان را به طور عمیق درک کرده و تمام تلاش خود را به کار میگیرم، فضای کلاس درس با کمترین استرس همراه باشد.»
این نو معلم در رابطه با گسترش روشهای نوین در فضای آموزشی تصریح کرد:« آموزش تنها نمیتواند راهگشای بالابردن سطح یادگیری دانشآموزان در نظام آموزش و پرورش باشد و در این راستا استفاده از پاورپوینت، فایلهای آموزشی و کنفرانس دانشآموزی و در مجموع اجرای طرجهای درسی به صورت گروهی از جمله مواردی است که نقش بسزایی در امر یادگیریدارد.»
وی در ادامه تأکید کرد:« در حقیقت یک دانشآموز میبایست در مدرسه به صورتی آموزش ببیند که در زندگی او نیز موثر باشد و بر این باور هستم که دانشآموزان ذهنهای خلاق و پرورشیافته دارند و تلاش دارم در روند برگزاری کلاس درس، از ایدههای دانشآموزان بهرهمندشوم، همچنین برای آرام شدن ذهن آنان و رهایی از خستگی تدریس خشک، در اوقات فراغت کلاس درس طرحهایی از جمله،بازیهای گروهی و طرح کشیدن نقاشی در راستای تثبیت یادگیری را اجرا میکنم.»
پارسایی به افرادی که قصد ورود به عرصه آموزش و پرورش را دارند،خاطرنشان کرد:« پیشنهاد من به جوانانی که قصد ورود به حوزه آموزش و پرورش و تدریس را دارند، این است که مطالعه دقیق و جامع از نسل امروز داشته باشند و شناخت کافی را از آنها کسب کنندتا بتوانید در امر تعلیم و تربیت موثر باشید.»
خبرنگاردانشآموز:حدیثه بهزادی
ارسال دیدگاه