گزارش پانا از جلسه امروز شورای شهر؛

تصویب فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک، حفظ و بازسازی امارت عین الدوله

خبرگزاری پانا: یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک، حفظ و بازسازی امارات معروف به عین الدوله درجلسه امروز شورا به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۴۳۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک، حفظ و بازسازی امارات معروف به عین الدوله درجلسه امروز شورای شهر تهران به تصویب رسید.

تندگویان با اشاره به ارزشمندی بنای قدیمی عین الدوله در منطقه 4 گفت: در جوار این ساختمان 15 سال است که گودبرداری به عمق 18 متر صورت گرفته که در طول زمان و با ریزش باران سبب تخریب این بنا شده است.
وی ادامه داد: همچنین امکان رانش زمین نیز در دراز مدت وجود دارد.
عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به قرار گرفتن این ملک در سال 90 به عنوان املاک قابل فروش برای شهرداری تصریح کرد: ما خواستار خروج این ملک از اراضی قابل واگذاری شهرداری هستیم و این‌که اگر این املاک در اختیار شهرداری نیست مورد تملک قرار گیرد. در چند هفته اخیر که این موضوع توسط شورا در حال بررسی است شخصی که ادعای مالکیت بخش زمین گودبرداری شدن را دارد علیه اهالی به دلیل تشویش اذهان عمومی شکایت نامه ای را تنظیم کرده است.
به گزارش پانا، همچنین در ادامه جلسه رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر با بیان این‌که اگر این ملک در اختیار تملک شهرداری نیست به میراث فرهنگی ارجا داده شود گفت: این مشکل باید با مشارکت میراث حل شود.
در ادامه انصاری یکی از اعضای شورای شهر با اشاره به بناهای خشک و بی روحی که در این سال‌ها در تهران ساخته شده خواستار توجه فوری به این بنای تاریخی با معماری زیبا شد.
همچنین محسن سرخو نیز این فوریت را با وجود و توجه به حساسیت اهالی محل نسبت به این ملک به جا و به موقع عنوان کرد.
ا حداث بنای 10 طبقه در جوار ساختمان تاریخی
به گزارش پانا، علیرضا جاوید معاون معماری شهرسازی شهردار تهران که زمانی که شهردار منطقه 4 بود با اشاره به این‌که بنای عین الدوله پس از آن‌که به مالکیت شهرداری درآمد به مالک اجازه ساخت 25 طبقه مسکونی و تجاری در کنار این بنا داده شد، اظهار داشت: به دلایلی شهرداری مجدداً از پروانه صادر شده منصرف شد و مانع احداث این ساخت و ساز شد که پس از شکایت در مراجع قضایی سه حکم قطعی علیه شهرداری تهران صادر شد و با توجه به اینکه این ملک در اختیار بخش دولتی قرار گرفته براساس حکم صادره دوباره به شهرداری فروخته شد.
وی ادامه داد: این فضا دوباره با اجازه میراث فرهنگی و نقشه هایی که به امضای میراث رسیده بود فروخته شد اما به 10 طبقه کاهش پیدا کرد.
در ادامه تندگویان نسبت به فروش دوباره این ملک توسط شهرداری اعتراض کرد و علیرضا دبیر نیز خواستار تغییر عنوان یک فوریت به تعیین و تکلیف زمین عین الدوله شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار