یادداشت مسعود دلخواه بر نمایش بیچاره مکبث

خبرگزاری پانا: مسعود دلخواه کارگردان،بازیگر و گارشناس تئاتر کشور در یادداشتی به خصوصیات نمایش بیچاره مکبث اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ مسعود دلخواه در یاداشتی درباره نمایش بیچاره مگبث آورده است: بیچاره مکبث را یک نماش خلاقه دیدم و لذت بردم، در واقع آثار شکسپیر این خاصیت را دارند که با رویکردهای مختلف و شیوه های متفاوت به اجرا در بیایند و این اجرا هم یک شیوه کاملا متفاوت بود. در این شیوه به نوعی طراحی صحنه و لباس با هم ادقام شده است. یعنی طراحی صحنه در بیشتر مواقع لباس بازیگران هم می شود. و برای من یادآور یک دریای طوفانی بود که اشخاص نمایش دراین دریا ودر لابه لای امواج، در حال غرق شدن و یا شاید در یک جهان بی ثبات داستانشان را دنبال می کنند.

به نظرمن ایده فوق العاده خوب است و می توانم بگویم در لحظاتی از نمایش با صحنه های هولناکی مواجه می شدم. ولی به نظر من می توانست جالب تر هم باشد، اگر بعد از مدتی شگفتتی های دیگری در نمایش و در این شیوه اجرایی اتفاق می افتاد. یعنی بعد ازاین که من ایده را دیدم و دوست داشتم، با گذشت زمان نتوانم پیش بینی کنم که تا آخر نمایش به همین شیوه ادامه خواهد داشت یا نه. و من دوست داشتم و برایم لذت بخش تر بود که پیش بینی من غلط از آب در بیاد و این شیوه در جاهایی به شکل دیگری خودش را نشان می داد.

دیگر عناصر نمایش نیز در خدمت ایده به خوبی قرار گفته اند بازی بازیگران نمایش به نظر من خوب است و در خدمت طراحی و کارگردانی خلاق نمایش است. من فکر می کنم وقت آن رسیده که گروه های جوان و خلاق تئاتر باید حمایت بشوند و مسلما وقتی یک شیوه خلاقی در اجرا استفاده می شود. باید توسط تماشاگران دیده شود و نمایش بیچاره مکبث را برای دیده شدن توصیه می کنم.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار