کارشناس تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس مطرح کرد:

تامین امنیت سلامت دانش‌آموزان، از اولویت‌های اصلی و لازم‌الاجرای معاونت تربیت بدنی و سلامت است

پردیس (پانا) - کارشناس تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت، یکی از اهداف اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت با استناد به ساحت سوم سند تحول بنیادین، توجه به نیازهای زیستی و بدنی و تامین امنیت سلامت دانش‌آموزان است که از مفاهیم اصلی و لازم الاجرای این حوزه است.

کد مطلب: ۱۳۴۶۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تامین امنیت سلامت دانش‌آموزان، از اولویت‌های اصلی و لازم‌الاجرای  معاونت تربیت بدنی و سلامت است

زهره گرامی، در دوره صلاحیت‌های حرفه ای ویژه متصدیان پایگاه‌های بهداشت و تغذیه سالم مدارس، اظهار کرد: یکی از مسوولیت‌های اصلی واحد سلامت، آموزش و توجیه افرادی است که تحت عنوان متصدی تهیه و توزیع غذا در بوفه‌های مدارس مشغول فروش مواد غذایی هستند. چنانچه متصدیان آموزش لازم را دررخصوص نوع اقلام قابل عرضه به دانش آموزان ببیند و‌ از عواقب فروش غذاهای غیر مجاز مطلع شوند، می‌توان به حذف خوراک های غیرمجاز و افزایش کیفیت ارایه خدمات غذایی به دانش‌آموزان امیدوار بود.

وی افزود: نهاد مقدس مدرسه محلی جهت آموزش تغذیه سالم به دانش‌آموزان است و اقلام غیرمجاز نباید در بوفه‌ها به فروش برسند و این غذاها مانند انواع ساندویچ‌های کالباس، همبرگر، فلافل، انواع ناگت‌ها، آب‌میوه‌های صنعتی، بستنی‌های روکش دار، شکلات و کاکائو سلامت دانش‌آموزان را به مخاطره می‌اندازد.

کارشناس تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس ادامه داد: اقلام غیرمجاز می‌تواند دانش‌آموزان را در بزرگسالی مستعد انواع بیماری‌ها مانند دیابت، فشارخون، چاقی، ناراحتی‌های دستگاه گوارش، خرابی دندانها سازد و آن زمان است که سیستم درمانی کشور متحمل هزینه‌های گزاف درمان خواهد شد.

گرامی تصریح کرد: برای اینکه ما بهترین نتیجه را به دست آوریم ابتدا لازم است تا آموزش صحیح و تغییر فرهنگ تغذیه در گروه‌های سنی حساس که نسل آینده ساز کشور هستند ایجاد کنیم و مقدمات الگوی مصرف غذاهای سالم را ترویج دهیم و از تحمیل هزینه درمان در دهه‌های آتی به کشور جلو گیری کنیم.

خبرنگار : سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار