قاضی تک بند رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز شد

خبرگزاری پانا: قاضی تک بند ، رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز شد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس و مسئولان قضایی استان فارس ضمن تقدیر از تلاش های رئیس سابق دادگاههای عمومی و انقلاب شیراز با حکم رئیس معظم قوه قضاییه قاضی اصغر تک بند به عنوان رئیس جدید محاکم عمومی و انقلاب شیراز معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس در این مراسم دکتر ذبیح اله خدائیان رئیس کل دادگستری فارس رضایت و یا عدم رضایت ارباب رجوع از دستگاه قضایی را نتیجه عملکرد مسئولین قضایی ، قضات و کارکنان دانست.
وی با اشاره به این که تلاش همه کارکنان مجموعه قضایی باید احقاق حق و ابطال باطل باشد افزود: قاضی که در کار خود دقت لازم را به خرج می دهد و بدون حب و بغض تصمیم می گیرد و در مسیر عدالت جهد و تلاش می کند قطعاً حکم او نیز بر مبنای عدل خواهد بود و ارباب رجوع وی نیز هر چند محکوم شده باشد از محکمه رضایت خواهد داشت.
نماینده عالی قوه قضاییه در فارس در جمع مسئولان قضایی قضات و کارکنان محاکم عمومی و انقلاب شیراز افزود: تقویت روحیه دفاع از مظلوم در مقابل ظالم دیگر خصوصیت مهم کارکنان مجموعه است که باید مدنظر قرار گیرد.
رئیس شورای قضایی فارس با تأکید بر نتیجه مثبت و مؤثر تکریم ارباب رجوع خوش رفتاری و بی طرفی در برخوردها با مراجعان افزود: همه ما باید در برخورد مناسب با طرفین دعاوی خود را مکلف بدانیم و این اقدام را در جهت اجرای عدالت و رضایت پروردگار انجام دهیم و نیات دنیوی و رضایت اشخاص ، افراد و یا صاحبان زر و زور را از خود دور سازیم.
دکتر خدائیان در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم علت و دلیل دوری از انجام وظایف را غلبه هوای نفس دانست و خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن متذکر گردیده است که پیروی از هوای نفس باعث دوری و گمراهی از راه خدا می‌شود که نتیجه آن عذاب شدید الهی است.
وی با بیان این که به فرموده خداوند متعال «هرکس از روی علم و آگاهی از هوای نفس پیروی کند خداوند بر قلب وی قفل می زند» تأکید کرد: آنچه از حضور ما در پست ها و مسئولیت ها باقی می ماند رضایت مردم در نتیجه اجرای عدالت، تقوا پیشگی و دفاع از مظلوم است چرا که عمر چنین مسئولیت هایی کوتاه است.
پیش از سخنان رئیس کل دادگستری فارس نیز حجت الاسلام و المسلمین اکبری با اشاره به آیات و روایاتی از ائمه معصومین با بیان اینکه بهترین ذخیره و اندوخته ما نزد خداوند متعال عمل نیک است گفت: بهترین عمل صالح در دستگاه قضایی اجرای عدالت ، جلوگیری از ظلم و ستم و کمک به محرومان و ستمدیدگان و صرف اوقات در راه رسیدگی به اختلافات مردم است که حمداله همواره این روحیه در مجموعه قضایی دادگستری فارس در بین قضات و کارمندان ساری و جاری بوده است.
در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری قاضی اصغر تک بند را با حکم ریاست معظم قوه قضاییه به عنوان رئیس جدید دادگاههای عمومی و انقلاب شیراز معرفی کرد.
گفتنی است پیش از این حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری با حکم ریاست قوه قضاییه به سمت رئیس کل دادگستری استان هرمزگان منصوب شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار