امام جمعه شهریار:

بصیرت و تشخیص حق از باطل، ضرورت انکارناپذیر زمان کنونی است

شهریار (پانا) - امام جمعه شهر شهریار، بصیرت و تشخیص حق از باطل را ضرورت انکارناپذیر زمان کنونی دانست و گفت عدم بصیرت باعث شد خوارج امام زمان خود را به شهادت برسانند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بصیرت و تشخیص حق از باطل، ضرورت انکارناپذیر زمان کنونی است

سیدحسین حسینی‌نوری، امام جمعه شهر شهریار در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت گفت: شیعه چهار اصل اساسی دارد که عبارت است از بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور؛ اگر بعثت نبود اسلامی هم نبود، در روز غدیر دین کامل شد. اصل سوم عاشورا است که اساسا جنگ اصلی دشمن با ما بر سر عاشورا است، چون عاشورا درس عزت آزادگی زندگی داد و در پایان اصل چهارم و مهم اصل ظهور است که میوه و ثمره و نتیجه سه مود است.

وی ادامه داد: بعد از جنگ احد پیامبر از حضرت علی، تجلیل کرد و بعد پیامبر حضرت علی با سه گروه مواجه شد، ناکسین، قاسطین و مارقین. ناکسین تشکیل شده بودند از همسر پیامبر، قدرت زبیر، سیاست طلحه. قاسطین تشکیل شده بودند از معاویه و ولید که نماد کینه‌ورزی، قدرت‌طلبی، تزویر و نیرنگ بودند و مارقین (خوارج) که مبتلا به عدم بصیرت در تشخیص حق از باطل باعث شدند و حضرت علی را به شهادت رساندند. امیدواریم ما نیز در این بزنگاه تاریخی، بصیرت داشته باشیم.

در ادامه مهدی امینی، رئیس اندیشکده راهبردی فتح گفت: لازم است که ماموریت‌محور باشیم، شهید قاسم سلیمانی در تمام عمر خود ماموریت‌محور بود، چه در زمان جنگ، چه در زمانی که فرمانده جنوب شرق کشور بود و چه در زمانی که فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران بود.

امینی به نقش محوری شهید سلیمانی در جنگ سوریه و عراق پرداخت و افزود: اگر شهید سلیمانی و شهید حسین همدانی نبودند سوریه و عراق به دست داعش می‌افتاد. اگر از حریم حرم دفاع نکنی حتما حرم هم به دست دشمن خواهد افتاد، اگر داعش سوریه و عراق را تصرف می کرد الان ما درگیر جنگ با داعش در مرزهایمان بودیم.

وی افزود: میدان به دیپلماسی خط می دهد، اگر شما میدان عمل را خالی کنید مسلماً در میدان دیپلماسی شکست خواهید خورد و این امر اجتناب ناپذیر است.

مهدی امینی در پایان صحبت های خود گفت: نام و یاد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی تا ابد در ذهن و دل مردم ایران و حتی شیفتگان و عاشقانه او در کل جهان خواهد ماند.

خبرنگار: زهرا نیکنام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار