معاون توانبخشی بهزیستی به پانا خبر داد؛

واریز اعتبار شهریه تحصیلی دانشجویان به استان‌ها/ افزایش بودجه شهریه دانشجویان معلول

خبرگزاری پانا: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از واریز اعتبار شهریه دانشجویان معلول تحت پوشش این مرکز به استان ها خبر داد و گفت: شهریه تحصیلی سال جاری این افراد به استان ها ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۱۳۲۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
یحیی سخنگویی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه از لحاظ پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در سال جاری در وضعیت خوبی قرار داریم، اظهار داشت: خوشبختانه اعتبار و بودجه ای که برای شهریه تحصیلی دانشجویان معلول در نظر گرفته شده به استان ها تقیسیم شده و این اعتبار در اختیار استان ها قرار گرفته است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اعتبار سال گذشته برای شهریه دانشجویان معلول نیز گفت: در سال گذشته 17 میلیون برای شهریه تحصیلی دانشجویان معلول اختصاص یافت که از این مقدار 13 میلیون محقق شد.
وی درخصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای شهریه دانشجویان معلول در سال جاری اظهار داشت: هنوز نمی توان از مبلغ بودجه امسال برای شهریه دانشجویان معلول صحبتی کرد اما قطعا از 13 میلیاردی که در سال گذشته اختصاص یافت، بیشتر خواهد بود.
تعداد دانشجویان معلول تحت پوشش بهزیستی
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با اشاره به تعداد دانشجویان معلول تحت پوشش بهزیستی خاطرنشان کرد: حدود 8 هزار نفر تحت پوشش سازمان داریم که در مجموع 24 هزار نفر تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند.
به گفته سخنگویی، هزار دانشجوی معلول در سال تحصیلی به عنوان دانشجوی جدیدالورود تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند.
به گزارش پانا، بر اساس ماده 8 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، معلولان نیازمند واجد شرایط می‌توانند با معرفی سازمان بهزیستی از آموزش رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فنآوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه‌های دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار