معاون آموزش ابتدایی منطقه ۹ در جمع اعضای گروه های آموزشی تصریح کرد:

اعضای گروه‌های آموزشی با پذیرش نقش‌های مختلف می‌توانند به ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی کمک کنند

تهران (پانا) - سیده نرجس موسوی معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه ۹ با حضو در جمع سرگروه‌های آموزشی منطقه با تاکید بر اهمیت و نقش برجسته گروه‌های آموزشی اعضای گروه‌های آموزشی را عرصه آموزش دانست که با پذیرش نقش‌های مختلف می‌توانند به ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی کمک کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۸۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اعضای گروه‌های آموزشی با پذیرش نقش‌های مختلف می‌توانند به ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی کمک کنند

معاون آموزش ابتدایی در این نشست با اشاره به پیشینه گروه های آموزشی گفت: گروههای آموزشی از مصادیق بارز گروههای رسمی در آموزش و پرورش محسوب می شوند، زیرا از طرف بالاترین ارکان نظام آموزشی یعنی وزارت آموزش و پرورش، تشکیلات، ساختار، قوانین و وظایف آنان در قالب دستورالعمل ها و بخشنامه ها تعیین و ابلاغ شده و دارای اهداف، وظایف، مسؤولیت ها، اختیارات، جایگاه ستادی، قواعد و مقرراتی برای گزینش نیروها است و باید براساس دستور کار، روش ها و برنامه های خاص عمل کنند و با دبیران و سایر عناصر دست اندرکار ارتباطی مناسب برقرار کنند تا بتوانند مؤثر باشند.

موسوی با بیان اینکه گروه های آموزشی می توانند در طراحی آموزشی براساس رویکردهای نوین برنامه درسی، نواندیشی و بدیعه پردازی در فرایند یاددهی و یادگیری، نقد و بررسی و تحلیل محتوای دروس و بهینه سازی فعالیت های ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی فراگیران به معلمان کمک های بایسته و شایسته ای ارائه دهند، اظهار داشت: اعضای گروه های آموزشی با پذیرش نقش های مختلف می توانند به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی کمک کنند.

وی گفت: گروههای آموزشی به عنوان مجامع آموزشی، پرورشی و پژوهشی با این اندیشه بوجود آمده است که ضمن برقراری ارتباط سازنده بین دبیران، زمینه استفاده از تجارب و اطلاعات علمی و فنی و آموزشی در روشهای تدریس، گسترش اطلاعات تخصصی، کاربرد وسایل آموزشی و کمک آموزشی، بهره گیری صحیح از وسایل و امکانات سمعی و بصری، به کارگیری اصول و روشهای صحیح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، تقویت زمینه پژوهش، تحقیق و بررسی علل و افت تحصیلی و مسایل و مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان و در نهایت با بهره گیری از اطلاعات روانشناسی و ایجاد رقابت سالم بین دبیران، دانش آموزان را در جهت بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی آماده می سازد.

معاون آموزش ابتدایی در پایان بر لزوم برنامه ریزی جهت آموزش و ارتقاء سطح علمی آموزگاران جدید الورود و به ویژه نیروهای جدید الاستخدام ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار