مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی:

استان آذربایجان غربی رتبه اول كیفیت اجرای طرح هادی در سطح كشور را داراست

خبرگزاری پانا: مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: از لحاظ كیفیت اجرای طرح هادی در سطح كشور استان آذربایجان غربی دارای رتبه اول كشوری می باشد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ایوب عزیزی مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان در نشست بخشداران استان كه در محل سالن شماره یك استانداری ترتیب یافت با اشاره به این كه آذربایجان غربی دارای 2019 روستای بالای 20 خانوار است افزود: برای 1304 روستا از این تعداد طرح هادی تهیه شده است و در 400 روستای دیگر نیز این طرح به مرحله اجرا درآمده است كه با توجه به آمارهای ارائه شده برای حدود 60 درصد از روستاهای استان طرح هادی تهیه شده است و در 18 درصد آنها نیز این طرح به مرحله اجرا درآمده است.

عزیزی با بیان این كه اگر اعتبارات مورد نیاز تهیه گردد سالانه مطالعات و برنامه ریزی طرح هادی حدود 300 روستا انجام می پذیرد گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز تخصیص یابد تا پایان سال 94 و طبق برنامه پنجم توسعه همه روستاهای بالای 20 خانوار را دارای طرح هادی می كنیم.

وی صدور اسناد مالكیت برای اماكن روستایی را از دیگر وظایف این بنیاد دانست و خاطر نشان كرد: 194 هزار واحد مسكونی در سطح روستاهای بالای 20 خانوار استان داریم كه از این تعداد 164 هزار واحد دارای سند مالكیت هستند كه حدود 85 درصد از این واحد های مسكونی را شامل می شود.

مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان در ادامه با اشاره به لزوم نوسازی و بهسازی اماكن روستایی و مقاوم سازی این اماكن افزود: تسهیلات مقاوم سازی 5 هزار واحد در سال جاری تامین شده است كه برای هر واحد 125 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

ایوب عزیزی ادامه داد: از مجموع 2800 روستا تا به حال 1800 روستا مراجعه كرده و از این تسهیلات استفاده كرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار