پانا گزارش می دهد؛

حضور ۲۰گروه موسیقی و آیینی در جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان

خبرگزاری پانا: رئیس ستاد برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین گفت: همزمان با هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، ۲۰ گروه موسیقی و آیینی، به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: قربان عباسی، رئیس ستاد برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این که همزمان با هفتمین دوره از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، دوستداران فرهنگ و هنر اقوام ایرانی باردیگر گردهم می آیند، 20 گروه استانی و کشوری نیز دراین دوره برنامه های موسیقی وآیینی خود را اجرا خواهند کرد.

وی با اشاره به این گروه ها، افزود: گروه های موسیقی و آیینی محلی گلستانه، قزاق، ذکرخنجر و رقص اوچ دپدی ترکمن، گروه موسیقی کتول، بوشهر، خوزستان، گیلان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، ایلام، تربت جام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، آذربایجان، سیستان وبلوچستان، مرکزی، اردبیل، فارس، کردستان، لرستان و شهرمیرزاد در این جشنواره به اجرای برنامه می پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور هنرمندان و صنعتگران خارج از کشور در این جشنواره، تعدادی از غرفه های صنایع دستی، به صنایع دستی کشورهای همسایه و فارسی زبان اختصاص یافته و 175غرفه نمایشگاهی از کل کشور نیز در نمایشگاه جشنواره هفتم فرهنگ اقوام ایران زمین، هنرو صنعت خود را به نمایش می گذارند.


وی ادامه داد: مهمانان داخلی و خارجی در همه سطوح اعم از سفرا، هنرمندان صنایع دستی خارجی، مدیران کل استان ها و هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور و غیره در این جشنواره حضور خواهند یافت و مهمانان ویژه شامل؛ سفرا، مدیران ارشد سازمان، مدیران کل استان ها، خبرنگاران رسانه های خارجی و ملی نیز از مهمانان این دوره از جشنواره هستند.


عباسی گفت: با توجه به هفته ملی گردشگری، برنامه های متنوع کشوری هفته گردشگری و تور مدیران ارشد سازمان مرکزی و مدیران کل استان ها نیز درطول این جشنواره برگزار می شود.


رئیس ستاد برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین یادآور شد: 16سیاه چادر اقوام ایرانی شامل سیاه چادرعشایراستان گلستان، آلاچیق محلی گلستان، طبیعت استان گلستان، آلاچیق ترکمن، سیاه چادر اردبیل، ایلام، خوزستان، قشقایی، چهار محال و بختیاری در این جشنواره برپا خواهد شد و 20 غرفه سوغات استان ها و همچنین غرفه سوغات وآش و غرفه جاذبه های گردشگری و روستاهای هدف گردشگری نیز در این دوره از جشنواره، به معرفی سوغات و جاذبه های گردشگری خود خواهند پرداخت.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی هفته ملی گردشگری با برپایی این جشنواره، استقبال استان ها جهت ایجاد غرفه و معرفی استان خود با رویکرد گردشگری در جشنواره هفتم بیشتر است.


عباسی یادآور شد: هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین (8 لغایت 11 مهر) سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار