معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

مهاجرپذیری یکی از علل وجود تراکم در برخی مدارس/وجود تراکم استاندارد در مدارس کشور

خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهاجرپذیر بودن برخی مناطق باعث می شود که با تراکم در کلاس ها مواجه شویم.

کد مطلب: ۱۲۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه قربان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این سوال که امسال تراکم دانش آموزان در کلاس ها به چه صورت است؟ گفت: عدد تراکم در کلاس ها، 23 است که این تراکم بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: البته این عدد مربوط به تراکم کشوری است، یعنی حاصل تقسیم تعداد کل دانش آموزان کشور بر تعداد کلاس های موجود، عدد 23 است، به عبارتی میانگین تعداد دانش آموزان هر کلاس در کشور، 23 نفر است.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استاندارد تراکم در کلاس ها ، بین عدد 24 تا 35 تعریف شده است، حال آنکه تراکم کشوری که ما داریم عدد 23 است که این نشان می دهد که در مدارس از تراکم خوب و مقبولی برخورداریم.

وی درخصوص علت تراکم در برخی از کلاس ها اظهار کرد: گاهی اوقات آموزش و پرورش ناگزیر است که برای دو، سه نفر یا حتی یک نفر در روستاها معلم بفرستد، چراکه براساس وظیفه ذاتی آموزش و پرورش نباید هیچ دانش آموزی از تحصیل باز بماند. همین مسئله باعث می شود که در شهرها و مراکز استانها با تراکم کلاس 32 تا 33 نفری نیز مواجه شویم.

قربان افزود: همچنین در مناطق مهاجرپذیر نیز پیش می آید که با تراکم در کلاس ها مواجه شویم، دلیل هم این است که در یک منطقه ای که مهاجرپذیر است، آموزش و پرورش نمی تواند براساس مهاجرت که بیشتر در تابستان صورت می گیرد به فوریت مدرسه بسازد، از طرفی ملزم هستیم هر جا که دانش آموز لازم التعلیم شناسایی شده است اقدام به ثبت نام آن دانش آموز کنیم، همین مسائل سبب می شوند که به نظر برسد که تراکم در یک مدرسه بالا است.

وی درخصوص تراکم در کلاس های مدارس غیردولتی نیز عنوان کرد: در مدارس غیر دولتی تراکم کلاس ها به اختیار موسس مدرسه است.

قربان در پایان گفت: موسسان مدارس غیردولتی نیز علاقمند هستند که تراکم کمتر باشد، البته تراکم در این مدارس به میزان مراجعه کنندگان و ثبت نام کنندگان بستگی دارد، اما در هر صورت موسسان مدارس غیردولتی نیز سعی می کنند که برای بهبود کیفیت، تراکم را بالا نبرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار