رئیس پلیس فتا گلستان خبر داد:

دستگیری مجرم سایبری با 15 کارت عابر بانک در گلستان

خبرگزاری پانا:رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری مجرم سایبری با 15 کارت عابر بانک در گلستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: حبیب‎الله رجبلی اظهار داشت: در حوزه پلیس سایبری استان گلستان خوشبختانه اکثر پرونده‎ها در کوتاه‎ترین زمان به نتیجه رسیده و پرونده‎هایی هم رسیدگی و در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در یکی از مواردی که در روزهای گذشته دستگیر شد، پس از بازرسی از متهم تعداد 15 کارت عابربانک از وی کشف و ضبط شد.

رجبلی بیان کرد: پرونده این متهم در حال رسیدگی است و در این پرونده از استان گلستان مال‌باخته‎ای وجود ندارد، ولی در پنج استان دیگر مورد شکایت و عمل مجرمانه گزارش شده است که حتی در مواردی دیگر جرم در فضای واقعی انجام شده است.

ارسال پیامک با قصد کلاهبرداری در حوزه پلیس آگاهی است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در خصوص ارسال پیامک‎های کلاهبرداری و سوءاستفاده از حساب‎های بانکی خاطرنشان کرد: ارسال پیامک با قصد کلاهبرداری در حوزه پلیس آگاهی است، ولی اگر ارسال پیامک و در ادامه دستیابی به اطلاعات حساب و اقدامات مجرم در فضای اینترنت باشد در حوزه پلیس سایبری است.

رجبلی بیان کرد: برابر شرح وظایف در گذشته تمام ارسال پیامک‎های کلاهبرداری در حوزه وظایف پلیس سایبری دیده شده بود.

وی اضافه کرد: اما در سال گذشته بخشنامه‎ای صادر شد مبنی بر اینکه این کلاهبرداری‎ها در دو گروه مختلف در حال انجام است.

وی گفت: یکی در فضای سایبر و مجازی در حال انجام است که در دنیای مجازی با شگردهای گوناگون به رمز و مشخصات حساب دسترسی پیدا می‎کند و عمل مجرمانه خود را انجام می‎دهد که در حوزه رسیدگی پلیس سایبری است.

رجبلی در پایان ابراز داشت: اما در حالت دیگر مجرم، قربانی را در دنیای واقعی به سمت دستگاه خودپردازهای بانکی و یا کارت‌خوان‎های فروشگاهی هدایت می‎کند و قربانی اقدام به انتقال وجه در دنیای واقعی می‎کند که در حوزه رسیدگی پلیس آگاهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار