عراقچی: تحریم‌ها راه حل نیست / ایران و انگلیس مذاکره می‌کنند

خبرگزاری پانا: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره تصویب دور جدید تحریم ها در مجلس نمایندگان علیه کشورمان، گفت: اعمال تحریم جدید علیه ایران، سیاستی شکست خورده است و به حل معقولِ مشکلات موجود کمک نخواهد کرد. وی همچنین از توافق ایران و انگلیس برای مذاکره خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،عباس عراقچس درباره دور جدیدی از تحریم‌ ها که دیشب (چهارشنبه شب، 9 مرداد) در مجلس آمریکا به تصویب رسید، افزود: اینکه چرا آمریکا با وجود اینکه تحریم، سیاست شکست خورده‌ای است، همچنان بر آن اصرار دارد، جای تعجب است؛ در حالی که به طور مسلم، تحریم‌ ها نه در گذشته موضوعی را حل کرد و نه در آینده تغییری در مواضع اصولی جمهوری اسلامی اسلامی ایران، ایجاد خواهد کرد.

عراقچی تاکید کرد: تنها تاثیری که اعمال تحریم‌ ها خواهد داشت، سخت‌ تر و پیچیده‌ تر کردن حل و فصل مسائل موجود است و واضح است که هیچ راهی برای حل مشکلات، نخواهد داشت.

وی افزود: تحریم‌ های گذشته به اهداف خود نرسیده است و تحریم‌ های جدید نیز به هدفی نخواهد رسید و نمی‌ تواند در سیاست‌ های ایران تغییری ایجاد کنند یا ایران را در وضع سختی قرار دهد که در تمهید امور خود، ناتوان بماند.

بنا به گزارش سایت شبکه خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه، همچنین درباره گفت وگوی تلفنی دیروز چهارشنبه وزیران امور خارجه ایران و انگلیس، گفت: در این گفت وگو توافق شد برای تقویت روابط دو کشور و گسترش همکاری‌ های دوجانبه، رایزنی و گفت وگو آغاز شود. دو وزیر تصمیم گرفتند در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کنند.

عراقچی‌ تصریح کرد: توافق شد مدیران ارشد وزارت خارجه‌ های کشور تا پیش از دیدار دو وزیر، در تماس‌ هایی با یکدیگر، موضوع را بررسی و مباحث مورد طرح را در دیدارها، پخته‌ تر کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار