آغاز طرح «ناعم» در مدارس غیردولتی

زنجان (پانا) - مرحله سوم طرح نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی موسوم به طرح "ناعم" آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح «ناعم» در مدارس غیردولتی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان ؛ علی بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان صبح امروز و در برنامه آغازین این طرح گفت: نظارت بر فعالیت مدارس غیردولتی از مهم‌ترین برنامه‌ها و وظایف اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی است که با هدف ارزیابی اجرای دقیق قوانین، مقررات و بخشنامه‌ها در مدارس غیردولتی و ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی این مدارس انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اهمیت و ضرورت نظارت و ارزیابی مستمر فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس از یک‌سو و حساسیت بالای جامعه و از جمله والدین دانش‌آموزان مدارس غیردولتی بر رعایت دقیق قوانین و مقررات در این‌گونه مدارس؛ موجب شد تا اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی نسبت به اجرای گام سوم طرح «ناعم» یا به عبارت دیگر طرح نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی اقدام کند.

وی افزود: بر اساس این طرح عملکرد همه مدارس غیردولتی زنجان در سه محور شهریه ، آموزش های مجازی و رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور همزمان 14 گروه ارزیاب و در دو روز کاری مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس غیردولتی گفت : سلامت دانش آموزان مهمترین اولویت آموزش و پرورش است و به همین دلیل یکی از اصلی ترین محورهای بازدید در این طرح موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

وی تاکید کرد : مطابق قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس شورای اسلامی ، مدارس غیردولتی در زمینه مسایل آموزشی ، پرورشی اداری و... تابع قوانین و مقررات آموزش و پرورش هستند.

بیات تصریح کرد: اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کند تا با نظارت مستمر و فصلی همراه با دقت و سرعت در نظارت‌ها، نسبت به شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های قابل بهبود در مجموعه مدارس غیردولتی زمینه تقویت مدارس غیردولتی، بهبود نظام پاسخ‌گویی و نهایتا افزایش رضایت‌مندی مردم را فراهم کند.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح گفت: نظارت مستمر بر عملکرد مدارس غیردولتی استان، اجرای دقیق قوانین و مقررات در مدارس غیردولتی، افزایش رضایت‌مندی در مخاطبان و اولیای دانش‌آموزان، تشویق موسسان و مدارس فعال و قانونمند و کمک به ارتقای وضعیت مدارسی که نیاز به اصلاح و بهبود فعالیت‌ها و برنامه‌ها دارند از جمله اهداف این طرح است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان با اشاره به گستره اجرایی طرح، خاطرنشان کرد: همه مدارس غیردولتی استان مشمول این طرح بوده و در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده که بیشترین تعداد مدارس غیردولتی را دارا دارد، انجام خواهد شد و در هر مورد متناسب با تعداد مدارس غیردولتی آن شهرستان تیم‌های نظارت استانی اعزام خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار