رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل خبر داد:

اجرای طرح " آبا " در آموزش و پرورش

زنجان (پانا) - طرح آشتی با آموزش "آبا" با هدف افزایش پوشش تحصیلی اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۶۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح " آبا " در آموزش و پرورش

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان؛ علی بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی در جلسه شورای معاونین با اشاره به اجرای طرح آبا، گفت: طرح آشتی با آموزش (آبا) به عنوان یکی از برنامه های آموزش و پرورش استان در حوزه مشارکت های مردمی و مدارس آموزش از راه دور و به منظور افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و جذب حداکثری دانش اموزان تارک تحصیل دوره اول و دوم متوسطه بویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته با استفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور از ابتدای سال تحصیلی آتی اجرا می شود.

وی افزود: مدارس آموزش از راه دور برای اجرای مطلوب این طرح از سه ظرفیت آموزش های حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری بهره مند شده و با توجه به شرایط دانش آموزان در مناطق مختلف به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی تاکید کرد: در این طرح از راهبرد یادگیری الکترونیک متناسب با شرایط مناطق و با استفاده از فناوری های نوین آموزشی و سایر روش های تلفیقی استفاده خواهد شد.

وی در خصوص تامین منابع مالی طرح گفت: تلاش می شود برای اجرای مطلوب این طرح از کمک های خیرین آموزشی و فرهنگی (سمن ها)، نهادها و دستگاه های اجرایی بهره گرفته شود.

بیات از افراد خیر، موسسات خیریه، سمن ها، نهادها و دستگاه های اجرایی خواست تا به عنوان حامی مالی طرح در اشکال مختلف در این طرح مشارکت کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات موسسان مدارس آموزش از راه دور، گفت: آموزش از راه دور ظرفیتی برای تحقق عدالت آموزشی و بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش است و تلاش می کنیم از این ظرفیت قانونی برای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان استان بهره ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار