50 درصد مدارس اسلامشهر هوشمند شدند/ زیرساختهای شبکه ملی اینترانت فراهم نیست

خبرگزاری پانا: رئیس اداره آموزش و پرورش اسلامشهر از هوشمند سازی بیش از 50 درصد کلاسهای مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: اسلامشهر در بحث هوشمندسازی مدارس در استان تهران پیشتاز است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمود قنبرزاده ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طبق برنامه ریزی قرار است که در ابتدای مهرماه سال تحصیلی جدید در شهرستان اسلامشهر دو هزار و 600 کلاس درس دایر شود که از این میزان بیش از هزار و 300 کلاس درس هوشمندسازی شده اند.
وی با اشاره به اینکه روند هوشمندسازی سایر کلاسهای درس با سرعت زیادی ادامه دارد، افزود: تا آغاز سال تحصیلی جدید، این مهم به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
این مسئول با بیان این که همه مدارس اسلامشهر حداقل یک کلاس هوشمند دارند، عنوان کرد: در روند هوشمندسازی مدارس تلاشهای بسیاری از سوی مدیران آموزشگاه ها صورت گرفته و اولیاء دانش آموزان نیز همکاری مطلوبی داشته اند.
قنبرزاده ادامه داد: با توجه به آمارهای موجود، شهرستان اسلامشهر در میان سایر مناطق 20 گانه شهرستانهای استان تهران از نظر میزان و سرعت هوشمندسازی کلاسها در رتبه اول قرار دارد.
زیرساختهای لازم برای شبکه ملی اینترانت در اسلامشهر فراهم نیست
اتصال به شبکه ملی اینترانت یکی از شعارهایی است که وزارت آموزش و پرورش طی یکسال گذشته بر آن تاکید داشته است، این درحالیاست که مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از فراهم نبودن زیرساختهای لازم برای این اقدام خبر داد و گفت: هنوز در اسلامشهر مشکلاتی برای اتصال به این طرح ملی وجود دارد که تلاشهای گسترده ای برای رفع کمبودهای موجود انجام شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، اتصال به شبکه ملی اینترانت را یکی از گامهای مهم در اجرایی شدن سند تحول بنیادین دانست و یاد؛آور شد: اتصال به این شبکه نیازمند امکانات سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجهی است که تامین آنها به یکی از برنامه های محوری این اداره در سال جدید تبدیل شده است.
قنبرزاده در ادامه ضمن اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان برای سال جدید تحصیلی، از وسواس بی مورد خانواده ها برای نام نویسی در یک مدرسه خاص گلایه کرد و افزود: این که برخی خانواده ها گمان می کنند بعضی مدارس از مدارس دیگر بهتر است بیشتر تحت تاثیر تبلیغات غیررسمی افراد است و از نظر علمی درست نیست.
مدارس اسلامشهر از وضعیت علمی و آموزشی خوبی برخوردارند
وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود و تلاش های صورت گرفته در سطح شهرستان، اغلب مدارس اسلامشهر از وضعیت علمی و آموزشی بسیار خوبی برخوردار هستند در حالی که تبلیغات نادرست در خصوص بعضی مدارس تنها باعث هجوم والدین برای ثبت نام فرزندانشان در آن مدارس شده و این کار روند ثبت نام را با مشکل روبرو می کند.
قنبرزاده متذکر شد: معلمان اسلامشهر همگی از برترین های استان تهران هستند و این در حالیست که آنها در سطح تمامی مدارس پراکنده شده اند و بر همین اساس نمی توان گفت یک مدرسه از مدرسه دیگر برتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار