اجرای دومین طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز / 992 قاچاقچی دستگیر شدند

خبرگزاری پانا:رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از اجرای دومین طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: در این طرح 992 قاچاقچی شناسایی و دستگیر شدند.

کد مطلب: ۱۰۶۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار فتح الله زمانیان در تشریح این خبر گفت: در تداوم اجرای طرح های عملیاتی به منظور شناسایی و انهدام باندهای تهیه و توزیع قاچاق و همچنین ناامن کردن مبادی ورودی و محل های دپو و توزیع کالا، طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تیرماه امسال به مدت سه روز در استان های کشور به اجرا درآمد.

وی افزود: به همین منظور قبل از اجرای طرح، آموزش کارکنان، شناسایی دقیق مبادی ورودی و خروجی، مسیرهای حمل و نقل محموله های ترانزیتی و مسیرهای فرعی فاقد ایستگاه های ایست و بازرسی که احتمال عبور کامیون های حامل کالای قاچاق وجود داشت، برنامه ریزی هدفمند بر روی محموله های کلان، کار اطلاعاتی و ... به استان ها ابلاغ و در زمان اجرای طرح نیز هدایت ستادی لازم انجام شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در خصوص نتایج اجرای این طرح اظهار داشت: در مدت اجرای طرح بیش از 6 میلیون نخ سیگار قاچاق، بیش از 399 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، بیش از 129 ثوب البسه و پوشاک، بیش از 383 هزار قلم دارو، تعداد قابل توجهی لوازم خانگی و رایانه، هزار و 665 راس دام زنده، بیش از 263 کیلو برنج خارجی، بیش از یک میلیون و 288 هزار لیتر سوخت، 143 قبضه اسلحه اعم از جنگی، شکاری و کمری و 22 هزار و 550 دلار ارز خارجی و مقادیر قابل توجهی مواد مخدر کشف و ضبط شد.

به گفته این مقام انتظامی، با اجرای این طرح همچنین مقادیر زیادی مواد خوراکی از جمله، گندم، بادام زمینی و هندی، برنج خارجی و 3 تن چای خارجی نیز بدست آمده است.

سردار زمانیان، با اشاره به اینکه ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه بیش از 207 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: 992 نفر به اتهام قاچاق دستگیر و 963 دستگاه خودرو و 54 فروند شناور سبک و سنگین که در حمل و جابجایی کالا مورد استفاده قرار می گرفت، نیز توقیف شد.

به گفته این مقام انتظامی، مبدا بارگیری کالاهای کشف شده اغلب از استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه به مقصد استان های مرکزی به خصوص کلانشهرها مانند تهران، اصفهان، مشهد بوده است.

وی همچنین یادآور شد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در مقایسه با نتیجه طرح مشابه که اردیبهشت ماه امسال به اجرا درآمد، 11 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: استان های کرمان، خوزستان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری در این طرح با کشف کالا به ارزش بیش از یک میلیارد تومان، عملکرد مناسبی داشته اند.

وی در پایان تاکید کرد: طرح های مختلفی در مقاطع مختلف زمانی در کشور به اجرا در می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار