علی معلم دامغانی به بیمارستان مهر تهران منتقل شد

خبرگزاری پانا: به درخواست خانواده علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر وی به بیمارستان مهر تهران منتقل شد.

کد مطلب: ۱۰۶۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ علی معلم امروز از بیمارستان شهدای تجریش به بیمارستان مهر منتقل شد؛ وی روز جمعه 21تیرماه 92 دچار عارضه مغزی شد و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل و در این بیمارستان بستری شد.

معلم درسال 1380 در نخستین همایش چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار در عرصه شعر و ادب فارسی برگزیده شد. همچنین در دیماه سال 1388 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس فرهنگستان هنر انتخاب شد.

این شاعر پیشکسوت به دلیل عارضه مغزی اکنون در بیمارستان بستری شده البته به گفته پزشکان عارضه مغزی خوشبختانه صدمات چندانی در پی نداشته است.

علی معلم متولد 1330 دامغان و چهره ماندگار عرصه شعر و ادب فارسی در سال 1380 است که در دیماه سال 1388 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس فرهنگستان هنر انتخاب و مشغول به کار شد.

معلم دامغانی دانش‌آموخته حقوق دانشگاه تهران، شاعر، ترانه سرا و محقق ادبی معاصر است، از وی مجموعه شعری به نام «رجعت سرخ ستاره» در سال 1360 به چاپ رسیده‌ است. «رجعت سرخ ستاره» که پس از بیست و پنج سال توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ دوم رسید.

وی در شمار شاعران نسل اول انقلاب ایران (1357) است و بسیاری از شعرهای مطرح دوران انقلاب و دفاع مقدس از سروده‌های اوست: «این فصل را با من بخوان، باقی فسانه‌است / این فصل را بسیار خواندم، عاشقانه ‌است...» او مثنوی هجرت را در مدح روح‌الله خمینی سروده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار