فعالان بازار سهام در انتظار رشد بیشتر تالار شیشه ای

خبرگزاری پانا: در پایان سال گذشته انتظار رشد عایدی را برای اکثر شرکت ها داشتیم و پس از انتشار گزارش های 12 ماهه شرکت ها، مشخص شد که اکثر شرکت ها رشد فروش و سود آوری داشته اند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از سنا، همایون دارابی با بیان مطلب بالا گفت: در پایان سال گذشته انتظار رشد عایدی را برای اکثر شرکت ها داشتیم و پس از انتشار گزارش های 12 ماهه شرکت ها، مشخص شد که اکثر شرکت ها رشد فروش و سود آوری داشته اند.

وی ادامه داد: پس از آن شاهد وقفه موقتی به دلیل برگزاری انتخابات بودیم؛ این در حالی است که همواره در سال هایی که انتخابات برگزار می شود، به ویژه، سال هایی که دولت تغییر می کند، بازار با کاهش شاخص همراه می شد.

دارابی با تاکید بر اینکه امسال پس از انتخابات، بازار نسبت به آینده خود مطمئن شد، افزود: از این رو امسال سرمایه گذاران مسایل سیاسی را در تصمیم گیری های خود دخیل نکردند. بر این اساس، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 30 درصد بازدهی را در بورس اوراق بهادار شاهد بودیم.

وی با اشاره به چند نکته با اهمیت در خصوص روند بازار تصریح کرد: نخست اینکه شرکت ها هنوز روند افزایش فروش و سودآوری را که از سال گذشته آغاز کرده اند، ادامه می دهند. به ویژه شرکت های صادرات محور با افزایش نرخ ارز توانسته اند به خوبی در بازارهای صادراتی ظاهر شوند.

دارابی ابراز داشت: از طرفی با افزایش نرخ ارز واردات کاهش پیدا کرده و شرکت های داخلی از جمله صنایع غذایی، لاستیک، صنایع شوینده ها که تولید داشته اند و در سال های گذشته زیر فشار واردات بوده اند، این روزها شرایط خوبی را تجربه کرده اند. از همین رو، مشاهده می شود که بازار به صورت یکپارچه در حال رشد است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص این روزها با کمک همه نمادها و همه گروه ها در حال رشد است، تصریح کرد: بازار ما پتانسیل بسیار زیادی دارد. ابلاغیه مقام معظم رهبری در اجرای اصل 44 قانون اساسی و به دنبال آن ورود بنگاه های بزرگ به بازار سرمایه این امکان را فراهم کرده است که بازار سهام پتانسیل خوبی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص صنایع پیشرو بازار سهام در روزهای اخیر گفت: نگاهی به روند شرکت ها و صنایع در ماه گذشته نشان می دهد که اکثر گروه ها بازده خوبی داشته اند. برای مثال این روزها شاخص صنعت لاستیک و پلاستیک، صنعت سیمان، کاغذ و محصولات کاغذی، واسطه گری مالی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. این نشان می دهد که در ماه گذشته گروه های مختلفی بر بازار تاثیر گذاشته اند و رشد شاخص و صعود بازار تنها بر دوش یک صنعت خاص نبوده است.

وی با اشاره به اینکه فعالان بازار در انتظار انتشار گزارش های سه ماهه شرکت ها هستند، خاطرنشان کرد: بازار یکسری سهام ارزان مانند شرکت های سرمایه گذاری و ساختمانی دارد که هنوز قابلیت رشد دارند.

دارابی به سهام شرکت هایی که این مدت را با رشد قیمت پشت سر گذاشته اند، اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش های عملکرد سه ماهه هستند تا پس از آن نسبت به تصمیم گیری اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار