به مناسبت روز پزشک ؛

فرشتگانی از جنس ایثار و فداکاری

کرج (پانا)- هیچ گاه درد و رنج خود را نمی بینند و بدون هر گونه گله یا شکایتی سختی ها را به دوش می‌کشند. آنها سوگند فداکاری خوانده‌اند؛ سوگندی که به جان انسانها بستگی دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فرشتگانی از جنس ایثار و فداکاری

آری، فرشتگانی از جنس ایثار و محبت، یکم شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا، پزشک نامدار و حاذق ایرانی است که به پاس تالیفات و خدمات وی به علوم پزشکی و فعالیت او در این رشته و به منظور تجلیل از خدمات پزشکان به افراد و جوامع، این روز به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است.

ابوعلی سینا پزشک‌ مطرح ایرانی است که آثارش در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت بسیاری دارد. وی ۴۵۰ کتاب در زمینه های گوناگون نوشته که از معروف‌ترین آنها می‌توان به کتاب شفا و قانون اشاره کرد. ناگفته نماند که، کتاب قانون هم اکنون در دانشگاه های معتبر جهان تدریس می شود.

روز پزشک در کشور های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال روز ۳۰ مارس در آمریکا روز پزشکان نامگذاری شده است.

پزشکان در دوره‌های مختلفی از زندگی انسانها و تاریخ بشریت خدمات فراوانی ارائه داده اند و با کشف انواع بیماری و درمان آنها موجب سلامت جامعه شده اند.

حال در این برهه زمانی با کار پزشکان بیشتر آشنا هستیم و‌ خوب می دانیم که چگونه با مرگ دست و پنجه نرم می کنند. با ورود ویروس کرونا به جهان، شاهد رشادت و فداکاری های کادر درمان خصوصا پزشکان بوده ایم که در سراسر جهان و مخصوصا کشورمان، پزشکان زیادی در راستای نجات بیماران جان خود را از دست داده و به درجه شهادت نائل آمدند. در استان البرز هم پزشکانی بودند که در این راه به شهادت رسیدند.

پزشکان کسانی هستند که از خوشی و لذت های شخصی خود و خانواده هایشان در روزهای گوناگون گذشتند و ترجیح دادند به وظیفه‌ کاری و انسانی خود عمل کنند.

برای مثال در دوران کرونا، هنوز هم پزشکانی را می بینیم که سخت در بیمارستانها مشغولند و شاید ماه‌ها خانواده هایشان را ملاقات نکنند، ولی باز هم با تمام عشقی که به این کار و مردم دارند از لباس سفید خود دست نکشیده اند بلکه با قدرت بیشتری نست به قبل به کارشان ادامه می دهند.

ما هم این روزها با ماندن در خانه و رعایت دستورالعمل ها می توانیم به پزشکان کمک کرده و آنها را خوشحال کنیم. بدون شک این کار بزرگترین تبریک این روز برای آنها است.

خبرنگار ، مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار