یک آموزگار البرزی در گفتوگو با پانا :
آموزشهای حضوری و غیرحضوری، دغدغه معلمان برای سال تحصیلی آینده است
کرج (پانا)- زهره منتظری، دبیر پرورشی مدرسه یادگار امام ( ره ) ناحیه ۳ شهر کرج، از نحوه آموزش به شکل مجازی و غیرحضوری در طول سال تحصیلی عنوان کرد بعد از شیوع بیماری کرونا در بستر فضای مجازی، همه دبیران و همکاران مشغول به کار شدند که در ابتدا این فضا سختیهایی را برای دانشآموزان، دبیران و خانوادهها ایجاد کرد. خصوصا در درسهایی مانند علوم که باید بهصورت حضوری برگزار میشد.
وی در گفت وگو با پانا تصریح کرد:«آموزش های حضوری دغدغه معلمان برای ادامه سال تحصیلی امسال بود، اما با شیوع بیماری کرونا و افزایش آمار مبتلایان در طول سال تحصیلی نیز همه آموزش ها به شکل غیرحضوری ارائه شد.»
منتظری در رابطه با دانش آموزان پایه هفتم و ورود آنها از مقطعی به مقطع جدید گفت:«دانش آموزان پایه هفتم که از مقطعی به مقطع جدید یعنی متوسطه اول وارد شدند، همواره اضطراب بسیاری داشتند که امسال هم با شیوع بیماری کرونا این اضطراب ها افزایش پیدا کرده و دانش آموزان این پایه با مشکلات بسیاری مواجه بودند از جمله عدم آشنایی با دبیران و بستر آموزشی مناسب.»
این آموزگار در ادامه افزود:«همچنین درس هایی به ویژه زبان خارجی و عربی که به سایر کتب دانش آموزان پایه هفتم اضافه می شود، امکان ارائه آموزش های حضوری از دغدغه های دیگر این دبیران و والدین بود.»
وی همچنین در رابطه با فضای سنگین کاری معلمان و دبیران اضافه کرد:«بعد از شیوع ویروس، فضای سنگین و پرکاری برای همه معلمان و دبیران ایجاد شد. به ویژه اخلال در سرعت اینترنت کشور و نبود برخی امکانات برای عده ای از دانش آموزان اوضاع سخت تری را به وجود آورد.»
منتظری در ادامه بیان کرد:«دغدغه های بسیار زیادی از جمله اینکه آیا دانش آموز بهره کافی را از آموزش ها خواهد برد، آیا دانش آموزان از بستر آموزش مجازی استفاده و بهره صحیح را برده اند یا خیر، موضوعات و دغدغه هایی بود که نگرانی هایی را در معلمان ایجاد میکرد.»
این آموزگاراضافه کرد:«در صورت حضوری بودن کلاس ها در سال تحصیلی جاری، قطعا بسیاری از دانش آموزان نیاز به مرور و آموزش های پایه و تکرار آموزش های سال گذشته دارند.»
وی تصریح کرد:« تعدادی از دانش آموزان در این زمینه غفلت کرده و در خیلی از جلسات نیز حاضر نبودند و فشار کاری همکاران ما بسیار زیاد بوده و زمان بسیاری صرف تدریس دروس میشد. چرا که همکاران هم در خانه به امور منزل و خانواده مشغول بودند و هم به امور مدرسه و تدریس دروس می پرداختند.»
منتظری در پایان خاطر نشان کرد:«کادر درمان اگر با سلامت جسم بیماران درگیر هستند، معلمان و دبیران نیز با سلامت روح دانش آموزان و حتی خانواده ها درگیر بودند. چرا که خانواده ها نیز به ویژه در ابتدای بیماری با اضطراب ها و مشکلات زیادی همراه بودند. امید است با از بین رفتن بیماری، به شیوه آموزش های سال های قبل برگردیم و آموزش ها به شکل حضوری به دانش آموزان عزیز ارائه شود.»
خبرنگار ؛ آتوسا هشترود
ارسال دیدگاه