معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان:
تفاوت ساختار آموزش و پرورش الکترونیکی با شیوه سنتی اقتضا می کند قبل از هر چیزی تفکر، تحلیل و تعریف نقش های جدید داشته باشیم
کرمان(پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: به علت تفاوت ساختار آموزش و پرورش الکترونیکی با شیوه سنتی، قبل از هر چیزی نیاز به تفکر، تحلیل و تعریف نقش های جدید داریم.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حسین براهویی ضمن گرامی داشت هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: مسیر کمال بشری از مسیر کتاب خوانی می گذرد و کتاب خوانی در پویایی همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش نقش مهمی ایفا می کند که بر ما مسئولان آموزش و پرورش لازم است تفحصی در کتاب های درسی هم داشته باشیم و با محتوا و رویکردهای این کتاب ها آشنا شویم.
وی با بیان این که این روزها آموزش و پرورش به ویژه آموزش دانش آموزان روزهای خوبی را نمی گذراند، افزود: آموزش دانش آموزان در روزگار کرونایی در تاریخ ماندگار خواهد بود که تحت تاثیر ویروسی از حالت متعارف خارج شده، این که این شرایط چه تاثیر و آسیب هایی برای آموزش و پرورش داشته در آینده مشخص می شود اما آن چه واضح است، این است که قطار آموزش و پرورش از ریل اصلی خارج شده، آموزش الکترونیکی اصل و آموزش حضوری فرع شده که باید آموزش را دریابیم و نجات دهیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: آموزش الکترونیکی ساختارهای آموزش و پرورش سنتی را ندارد اما گذر از آموزش سنتی به آموزش نوین، قبل از هر چیز نیاز به تفکر و درک خاصی دارد، باید تغییرات را بپذیریم و آموزش و پرورش را در بستر جدید راهبری کنیم، برای چند مولفه از جمله معلمان، مدیران، دانش آموزان، اولیا، منابع آموزشی، خدمات شبکه ای، ابزار مورد نیاز و...برنامه ریزی کنیم و تکلیف را مشخص کنیم.
براهویی با اشاره به این که با قطعیت نمی توان گفت که وضعیت آموزش ما چگونه است، گفت: امروز در شرایطی کاملا اضطراری هستیم، در بحث آموزش الکترونیکی نیازمند فعالیت های جدید در قالب نقش های جدید هستیم، در اثر بیماری کرونا، رسالت های اجتماعی متفاوتی برای همه اجزای دولت به ویژه دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد شده، تا جایی که امکان دارد باید تلاش کنیم آموزش و تربیت دچار خلل نشود، تجربه چند ماهه کرونا به ما یاد داد یادگیری گروهی بسیار موثر است، پشتیبانی خیلی مهم است و باید یک پشتیبانی جدی از آموزش داشته باشیم.
وی تصریح کرد: مسئولیت مستقیم و پاسخ گویی شرایط جدید با مدیران و روسای آموزش و پرورش است، نباید بیشتر به اموری بپردازیم که نقش فرعی دارند، در آموزش و پرورش بسیار نگران مدارس روستایی هستیم به این دلیل که دسترسی به اینترنت یا امکانات آموزش غیرحضوری دشوار است، در تلاش هستیم مجوز کلاس های حضوری را در این مناطق بگیریم، اما تصمیمات ستاد ملی کرونا ارجح است و بحث سلامت دانش آموزان و معلمان در درجه اول اهمیت قرار دارد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: در زمینه صدور ابلاغ باید به تحقق صددرصدی برسیم، توجه به بودجه بندی کتاب ها بسیار مهم است، همه باید کمک کنیم تا آموزش کار خود را به درستی پیش ببرد، ستادی باید در شهرستان ها و مناطق تشکیل شود تا موضوع آموزش غیرحضوری را راهبری کند، باید از بحران ها فرصت بسازیم نه فرصت سوزی کنیم و بحران بسازیم.
ارسال دیدگاه