مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری:

معلم عنصر توسعه‌ منابع انسانی در هر جامعه است

زنجان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به مناسبت گرامیداشت هفته‌ معلم با خبرنگاران نشست و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۰۵۰۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معلم عنصر توسعه‌ منابع انسانی در هر جامعه است

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این نشست ضمن عرض تبریک حلول ماه مبارک رمضان و هفته‌ معلم گفت: «معلم در فرهنگ دینی ما جایگاه بسیار ارزنده‌ای دارد. اهمیت آموزش از آیه های قرآن نشأت می‌گیرد که به کرار صفت آموزندگی را به خداوند سبحان نسبت داده است. پیامبران و اولیای دینی همه معلم و هدایت‌گر بوده‌اند. در فرهنگ ایران نیز شأن معلم همیشه دارای ارزش و اهمیت بوده است.»

رفیعی در اشاره به جایگاه معلم در آموزش و پرورش افزود: « آموزش و پرورش جان دستگاه تعلیم و تربیت است و معلم به عنوان یکی از توسعه دهندگان منابع انسانی یک جامعه، دارای جایگاه ویژه‌ای است.»

رفیعی در خصوص برنامه‌های پیش رو برای هفته‌ معلم تصریح کرد:« برای هفته‌ معلم 35 برنامه تدارک دیده شده است که تقدیر نمادین از معلمان، تقدیر استاندار و امام جمعه از معلمان به صورت مجازی، تجلیل‌های مجازی، گرامیداشت روز شهید مطهری، تبریک وزیر و رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، تجلیل از معلمان پیشکسوت، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، عطر افشانی مزار شهدا، فراخوان دلنوشته‌های دانش‌آموزان و فیلم‌های کوتاه از جلوه های معلمین و فعالیت آنها، تقدیر از معلمان تلاشگر، تقدیر از مدارس تولید ماسک و لوازم بهداشتی و ....... از اهم برنامه‌های هفته‌ی معلم خواهند بود.»

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان؛ در خصوص برنامه‌های انجام شده برای مبارزه با کرونا گفت:« از اولین روز اعلام این بیماری، ستادی برای اجرای اقدامات پشتیبانی در اداره کل تشکیل شد. در این برنامه 23 هزار نفر برای آمادگی برخورد با این شرایط آموزش دیدند.26 هزار لیتر مواد ضد عفونی و 35 هزار ماسک به ارزش یک میلیاردو 188 میلیون تومان تهیه و در اختیار مناطق استان قرار گرفت و اقدامات لازم در خصوص ضد عفونی مدارس و ادارات استان انجام شد.»

رفیعی خاطر نشان کرد:« طی این ایام ۲۴گروه بسیج دانش آموزی شکل گرفت که ۱۶۵ محیط آموزشی و ۶۲ محله را را ضد عفونی کردند که در این راستا ۲۵ کانون، ۱۵مرکز مشاوره و ۱۲دارالقران نیز فعالیت می کنند.»

این مقام مسئول در خصوص آموزش‌های ارائه شده در ایام کرونا گفت: «تا اوایل اسفند ماه و قبل از تعطیلی مدارس 75 الی 80 درس کتب درسی آموزش داده شده بودند. بعد از تعطیلی مدارس اولین اقدام از طرف صدا و سیما برای برگزاری کلاسها انجام شد. سپس در آموزش و پرورش استان 7 هزارو پانصد نفر جلسه تشکیل شده و 2500 نفر معلم مستقیم برای تولید محتوی آموزشی با آموزش و پرورش همکاری نمودند و محتوا‌های آموزشی، پرورشی، ورزشی و مشاوره تولید و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.»

وی در تشریح محتوا‌های آموزشی تصریح کرد: «تعداد 4000 برگ محتوای متنی در مرکز استان و 132 هزار برگ محتوی متنی در مناطق تولید و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.46 هزار نفر از دانش‌آموزان ابتدایی به طور مستمر این محتوی‌ها را دانلود نموده‌اند. تولید محتوی صوتی و تصویری در متوسطه اول 3842 بوده است. برای متوسطه دوم7 هزاردقیقه و برای فنی و حرفه‌ای 2هزار دقیقه محتوی در استان تولید شده است. تولید محتوی در مناطق 35 هزار دقیقه بوده که جمعا در استان 50 هزار دقیقه محتوی تولید و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.»

رفیعی به عملکرد یک سال گذشته آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: « 40 موفقیت در طول یکسال گذشته حاصل شده‌ از جمله: ارائه عملکرد ماهانه در شبکه‌ی مجازی، و ارائه عملکرد 12 ماهه، تدوین برنامه‌ سالیانه و 3 ساله، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیدار با خانواده‌های فرهنگی، رشد 8 پله‌ای در کنکور، کسب 110 مقام در حوزه‌ی پرورشی، ، تجهیز مدارس، تجهیز مرکز فرهنگی شماره 2 فرهنگیان، افزایش آموزش نیروی انسانی از 400 هزار نفر به یک میلیونو 270 هزار نفر، حضور 5 معاون وزیر در استان و .....»

رفیعی در خصوص عملکر آموزش و پرورش در سال 1398 اظهار داشت: « گزیده ای از عملکرد آموزش و پرورش استان در سال گذشته در قالب کارنامه گردآوری شده و در سایت اداره کل آموزش و پرورش و فضای مجازی منتشر شده است.»

این مسئول در مورد برنامه‌های برگزاری امتحانات افزود: « برنامه‌های امتحانی پایه‌ی دوازدهم به طور همزمان در سراسر کشور از 17 خرداد شروع خواهد شد. برگزاری امتحانات پایه‌های دیگر تحصیلی منوط بر تصمیم وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار