در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

تولید روزانه ۳۰۰ ماسک، توسط بانوان آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز در خانه

تبریز(پانا)- مدیرآموزش و پرورش  ناحیه 5 تبریزگفت امور بانوان و کانون بسیج فرهنگیان(واحد خواهران) ، با دوخت روزانه ۳۰۰ ماسک با چرخ خیاطی خود و در خانه، در زمینه تولید این محصول همکاری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید روزانه ۳۰۰ ماسک، توسط بانوان آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز در خانه

مدیرآموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز در گفت و گو با پانا با بیان اینکه همزمان با تعطیلی مدارس از ۵ اسفند همکاران مدارس این ناحیه به صورت داوطلبانه و خودجوش شروع به آموزش مجازی در گروهها برای کلاسهای خود کردند، گفت: ناحیه ۵ جزو یکی ازاولین نواحی و مناطقی بود که به این کار مبادرت ورزید.
وی افزود: همکاران توسط پیام رسان های داخلی سروش، بله و ... با نظارت مدیران و معاونین گروههایی تشکیل دادند و آموزش را شروع کردند و سرگروه های آموزشی اداره نیز به صورت آنلاین از این گروهها بازدید می‌کنند.
زینب علمدار افزود: بعد از طرح ابتکاری مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان در مورد معلم فن یار، ناحیه 5 تبریز بعد از شهرستان اهر با ۱۵۰ نفر معلم‌یار داوطلب، بیشترین همکاری را در این زمینه با معلمان داشته است و تعداد دیگری از همکاران نیز داوطلبانه در این امر شرکت کردند. این همکاران به صورت تلفنی یا مجازی با دانش آموزان مناطق محروم در ارتباط هستند. در این میان دو نفر معلم بازنشسته و تعدادی داوطلب به جز شغل معلمی هم داریم که در این طرح شرکت کردند.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز با این که به لطف دولت محترم اینترنت رایگان در اختیار همکاران قرار گرفته است خاطرنشان کرد: این مقدار اینترنت برای این حجم کار معلمان کافی نیست.
وی ضمن درخواست از مسئولین برای افزایش این حجم‌ها گفت: اختصاص این حجم اینترنت برای بازنشستگان عزیزی که در بیشتر مدارس به صورت نیروهای اضافه تدریس می کنند و فول تایم در حال خدمت هستند نیز ضروری به نظر می رسد. زیرا که آنها نیز به هر نحو ممکن این آموزش های مجازی را ادامه می‌دهند.
این مقام مسئول ادامه داد: در این شرایط بحرانی که همه دست به دست هم دادیم تا با آموزش‌های مجازی اجازه تعطیلی آموزش را ندهیم و در خانه می مانیم تا کرونا را شکست دهیم؛ از اولیا نیز ممنونیم که ما را در این راه همراهی می‌کنند.
علمدار با اشاره به مشاوره تخصصی همکاران با دانش آموزان نیازمند در این ایام، گفت: گروه مشاوره ناحیه ۵ با ارائه شماره هایی در سایت خود و با استفاده از مشاوران این ناحیه به صورت داوطلبانه آماده است تا مشکلات دانش آموزان را در زمینه های مختلفی چون تحصیل، استرس تحصیلی، اضطراب در خانه ماندن، کرونا یا تنهایی و ... تلفنی و رایگان رفع نماید.
وی افزود: امور بانوان و کانون بسیج فرهنگیان(واحد خواهران) ناحیه ۵، با دوخت ماسک در زمینه تولید این محصول همکاری می‌کنند تا پشتیبانی برای زحمات کادر درمانی و بسیجیان که مانند خط مقدم جبهه در صحنه حاضرند، باشند و همگی باید از آنها تشکر کنیم که حتی در ایام تعطیلات نوروز نیز فعالیت داشتند و ما نیز تا می‌توانیم باید با حضور خود به آنان کمک کنیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز گفت: تهیه پارچه توسط بسیج انجام می شود و سپس ماسک ها برش داده شده و همکاران ما ماسک‌های برش داده شده را از کادر بسیج دم در خانه خود تحویل می‌گیرد و پس از دوخت با چرخ های خانگی خود آنها را دوباره به این عزیزان تحویل می‌دهند تا ماسک های دوخته شده برای بسته بندی و ایزوله شدن به بیمارستان‌های محلاتی و ۵ آذر و ... فرستاده شود تا ۱۶ ساعت ایزوله شده و سپس تحویل مردم شود. بر این اساس روزانه ۳۰۰ ماسک در مراکز خانگی دوخت و تحویل بسیج می شود.
وی ادامه داد: به خاطر مسائل بهداشتی ما مرکز متمرکزی برای دوخت ماسک نداریم. بلکه همکاران داوطلبانه در خانه این کار را انجام می‌دهند و این امر روز به روز با اعلام آمادگی همکاران در حال گسترش است.
شایان ذکر است مدیریت ناحیه ۵ با اهدای ۱۸ میلیون ریال برای تهیه مواد اولیه و تهیه پارچه ۳۰۰۰ ماسک، از همکاران خود نیز خواست تا در این زمینه همکاری کنند.
علمدار گفت: غربالگری تلفنی وزارت بهداشت با شماره 4030 در این ناحیه توسط بسیج فرهنگیان( واحد خواهران) انجام می‌شود وبا خطوط رایگان که از طرف وزارت بهداشت برای اطمینان خانواده ها از تماس های حاصله در اختیار همکاران است، برای هر خانوار به تعداد نفرات فرم پر می شود. ۱۰ نفر از همکاران خواهر داوطلبان هر کدام ۱۰۰ خانوار را در این طرح غربالگری می‌کنند.
وی با اشاره به طرح مدرسه شاد و اعتماد و رضایت مندی معلمان و اولیا از این طرح گفت: ناحیه ۵ تبریز، اولین ناحیه در استان بود که صد درصد در این شبکه حضور یافت. کادر مدارس، مدیران و معلمان با تلاش زیاد و به صورت جهادی در شبکه شاد فعالیت می‌کنند. حتی تدریس بعضی از معلمان این ناحیه در کانالهای کشوری پخش می شود و معلمان جهادگری داریم که آزمون آنلاین را خودشان و با هزینه خود راه‌اندازی کرده اند تا دانش آموزان امتحانات را واقعی دهند.
وی افزود: شوراهای مدارس نیز به صورت آنلاین تشکیل می‌شود و با حضور مسئولان ناحیه اشکالات و ایرادات برنامه و نرم افزار های موجود در این شورا مورد بررسی قرار می گیرد. معلمان؛ آموزش دانش‌آموزان را حتی در روزهای تعطیل ادامه داده اند و از لحاظ بودجه بندی و یا تعطیلی زودهنگام هیچ مشکلی نداریم. کانون‌های قرآن و فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی نیز در این شبکه به صورت مدام فعالیت دارند.
این مقام مسئول در پایان از اولیا و دانش آموزان خواست که در خانه بمانند و به کادر درمانی کمک کنند تا آنها نیز به آرامش برسند و با هم بتوانیم این ویروس را شکست دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار