آیت‌الله حسینی‌بوشهری: انتقال فرهنگ شهادت، هدف برگزاری یادواره شهدا است

تهران (پانا) - نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه به نسل جوان از اهداف اصلی برگزاری یادواره شهدا است.

کد مطلب: ۱۵۰۰۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
 آیت‌الله حسینی‌بوشهری: انتقال فرهنگ شهادت، هدف برگزاری یادواره شهدا است

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در آیین سی و چهارمین یادواره ۸۵ شهید شهر بسطام شاهرود، اظهار کرد: یادواره شهدا برگزار می‌شود تا فرهنگ شهیدان را به نسلی که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند، منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا شمع این مجالس و محافل هستند، ابراز کرد: شهیدان دوران دفاع مقدس با روحیه اخلاص، ایثار و فداکاری برای دفاع از خاک میهن اسلامی رفتند که این فرهنگ بالا خود یک مکتب است. در غوغای فرهنگ شبیخونی و تهاجمی دشمنان، باید این مکتب را به نسل جوان انتقال داد تا راه درست را از نسخه دشمن تشخیص دهند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تعداد شهدای روحانیت نسبت به جمعیت آنها قابل توجه است، ابراز کرد: در بین شهدای روحانی، فرهنگ اخلاص و برای خدا کار کردن حاکم بود.

وی بیان ویژگی‌ها و وصایای شهدا را در این یادواره‌ها ضروری خواند و گفت: خواندن وصیت‌نامه شهدا نشان می‌دهد که آنان به چه مسایلی حساس بودند و اگر آنها در این زمان حضور داشتند چه واکنشی در برابر مشکلات از خود بروز می‌دادند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این یادواره با شهدا پیمان می‌بندیم که همیشه در میدان باشیم و هر لحظه که برای کشور خطری به وجود آمد تا آخرین قطره خون در راه اسلام و انقلاب فداکاری کنیم.

وی با بیان اینکه یادواره‌ شهدا، ما را از مسایل دنیوی دور می‌کند، ابراز کرد: برگزاری این مجالس ما را از یاد و راه شهدا غافل نمی‌کند و فرهنگ شهیدان را زنده نگه می‌دارد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن همیشه درصدد انتقام گرفتن از انقلاب، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه دشمنان همواره با ما بر سر دین دعوا دارند، اظهار کرد: دینداری مشقت دارد همان طور که امامان معصوم(ع) به راحتی زندگی نکردند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: همه امامان ما برای انسانیت و بشریت الگو بودند، چنانکه ۲ شکنجه‌گری که مامور زندان امام عسکری بودند تحت تاثیر ابهت و شخصیت امام قرار گرفته و با رکوع و سجده ایشان همراه شدند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار