مایه مباهات ماست که خدمتگزار ایثارگران و جامعه ایثارگری باشیم

تهران (پانا) - دبیر کل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی کشور گفت طبق باورهای دینی ما هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست پس خدمت به این مردم در حکم عبادت حضرت باریتعالی است.این تفکر بنیان گذار جمهوری اسلامی است که هرخدمتی ابتدا برای خدا و اسلام و بعد برای مردم باشد که درجان و روح من و هم نسلان من و آیندگان نشسته وخواهد نشست.

کد مطلب: ۱۴۹۱۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مایه مباهات ماست که خدمتگزار ایثارگران و جامعه ایثارگری باشیم

علیرضا متانی، دبیر کل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی کشور و عضو موسس جبهه متحد مستقلین انقلابی _گفت آقای پزشکیان،ما به روند مدیریتی کشور نقد داریم.سالها در یک دایره بسته مدیرانی را دیدیم که حاضر نیستند از مقامشان کنار بروند با اینکه ناکارامدی آنها مشخص وعیان است.این روند باید تغییر واصلاح شود تا خون تازه ای به رگهای دولت دمیده شود.باید ازنخبگان و تحصیلکرده‌های متخصص ومومن به انقلاب وآرمانهای آن استفاده شود.

دبیرکل حزب دفاع ازایثارگران و قانون اساسی در خصوص اهداف و برنامه کلی حزب توضیح داد: یکی از موضوعاتی که اساسا باعث تولد حزب شد خود جریان ایثارگران اعم از شهید و جانباز ومفقود الاثر و آزاده و رزمنده است.ایثارگری جریانی است که هرگزمتوقف نخواهد شد.ایثارگری برای نظام و کشورحد و سقف ندارد،مدام به تعداد این عزیزان وخانواده هایشان افزوده میشود وخانواده بزرگ ایثارگران ایران هر روز بزرگ ترمیشود و به همین مثابه نیازهای انان هم بزرگتر میشود و لزوم رسیدگی حداکثری به آنان هم بیشتر میشود مانند ایثارگران ایران درجریان انقلاب اسلامی،دفاع مقدس،مدافعین حرم وحوزه سلامت و.....جریان ایثارگری ماهیت اسلامی و ملی دارد و مظهر بقا و دوام نظام و ملت ایران است.جریانی است از دل اجتماع و برای اجتماع.

دبیرکل حزب دفاع ازایثارگران و قانون اساسی گفت: هر جامعه و حکومتی موظف است به حمایت و رسیدگی کامل به این عزیزان و ارزشمند کردن جریان و فرهنگ ایثار در جامعه که لازمه بقای هرملتی است. ایثارگری و ایثارگر باید گرامی داشته شوند.ما اهداف و برنامه های کاملا مدون و کارشناسی شده ای با استفاده از تیم های کارشناسی مجرب برای این عزیزان داریم که حاصل تجربه ای 25 ساله تاسیس حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی است.

وی افزود:‌ حاکمیت باید براساس قانون اساسی رفتارکند و با هرکسی که به آن عمل نمیکند برخورد کند. رشته تخصصی بنده حقوق عمومی است یعنی حقوق مردم بردولت و دولت بر مردم این درقانون اساسی است پس همه باید نسبت به آن حساس باشیم.در یک کلام استیفای حقوق مردم طبق قانون اساسی از اهداف حزب است.

وی در پاسخ به اینکه چه فعالیت هایی در جهت رفع مصایب و مسایل جامعه ایثارگری انجام گرفته است؟ گفت: پس از قوام گرفتن حزب به طورمصداقی فعالیت های زیادی ازجمله ازادی زندانیان ایثارگر،پیگیری ورفع مشکلات انها از قبیل مسکن وحقوق و دارو ....صورت پذیرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: چرا مدیری که عملکرد درستی ندارد عذرخواهی نمیکند؟ما دردولت آقای پزشکیان خواهان آنیم که علاوه بر عذرخواهی مدیران متخلف زمینه مجازات آنها هم فراهم شود.ماطرح جامع حقوق ایثارگران را برای احقاق حقوق این عزیزان تدوین کرده ایم و آن را در دوره های پیشین به مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برده ایم.

وی گفت: آقای پزشکیان خصایصی دارند که بسیار مهمند اول اینکه از جنس مردم است ساده اما صادق و دوم اینکه آنچه که میگویدبه آن اعتقاد دارد وگرنه نمیگوید.دعا میکنم که به آنچه اعتقاد دارد بتواندعمل کند.البته نقش دوستان ایشان و دورو بری هایشان مهم است.ما با نهایت توان از اوحمایت کردیم و اکنون نوبت اوست که از جامعه ایثارگری حمایت کند.

وی گفت: آقای پزشکیان ،ما به روند مدیریتی کشور نقد داریم.سالها در یک دایره بسته مدیرانی را دیدیم که حاضر نیستند از مقامشان کنار بروند با اینکه ناکارامدی آنها مشخص وعیان است.این روند باید تغییر واصلاح شود تا خون تازه ای به رگهای دولت دمیده شود.باید ازنخبگان و تحصیلکرده های متخصص ومومن به انقلاب وآرمانهای آن استفاده شود.جوانگرایی نزد این مدیران و استفاده از فرزندان و تجارب آن ها است.مدیر باید شایسته ولایق باشد.پیر و جوان ندارد.ملاک، توانمندی ومتعهد بودن است.ازمردم و برای مردم بودن مهم است.

به عنوان مشاور، اعتقاد دیگر بنده براین است که کشوردر مسیر چند حزبی شدن براساس قانون اساسی پیش برود زیرا احزاب مانند نورافکن هایی عمل میکنند که بر پستوهای فساد می تابند.احزاب با مردم سروکار دارند لذا سعی میکنند با آنها همراه وهمگام باشند بنابراین در مسیرحزبی شدن، افراد دارای شناسنامه میشوند و فساد از بین میرود و باند بازیها به حداقل میرسد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار