جزئیات اجرای بخشنامه ۹ بندی مدیریت منابع از زبان معاون مالی شهرداری تهران
امامی: گزارش تخلفات شرکت «رساتجارت» تهیه و به کمیسیون تخصصی شورا نیز ارائه شده است
تهران (پانا) - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، جزئیات اجرای بخشنامه مدیریت ۹ بندی مدیریت منابع را تشریح کرد.
عبدالحمید امامی در گفتوگو با پانا اظهار کرد: وقتی قرار است بخشی از منابع مردم در شهر تهران هزینه شود باید در به صورت منطقی، صحیح و بدون ریخت وپاش هزینه شود. تهیه این آییننامه مدیریت منابع زمان زیادی گرفت و قبل از سال ۹۸ برای مشاهده جزئیات آن، به معاونتهای مختلف شهرداری ارسال شد تا کسی درباره آن مقاومت نداشته باشد. همچنین آییننامه مذکور برای نظرسنجی به چند شهردار نمونه ارسال شد و آنها هم نظر خود را ارائه دادند.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این بخشنامه باید در همه جای شهرداری اجرا شود، گفت: با وجود این بخشنامه صرفهجویی در هزینهها صورت میگیرد اما هنوز رقمی را ارزیابی نکردیم. یکی از موارد مهمی که مهمتر از ارزیابی عدد صرفهجویی است، اصلاح رفتار سازمانی است. هدف این است که فرهنگ صرفهجویی و دقت در هزینهها در بدنه شهرداری تهران ایجاد و از ریخت و پاش منابع جلوگیری شود و در نهایت مردم امیدوار باشند پولهایی که میدهند نابجا خرج نمیشود.
به گفته امامی، یکی از موارد اصلی که موجب صرفهجویی در منابع میشود ادغام کردن سازمانها یا فعالیتهای موازی است که هزینههای قابل توجهی دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین قدمهای دیگری در سایر بخشها از جمله حمل و نقل و خرید اقلام انبوه از فروشگاه شهروند در راستای مدیریت منابع در دستور کار است.
تحقیق و تفحص سهگانه به کجا رسید
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره آخرین وضع تحقیق و تفحص سهگانه (هولوگرام، املاک و بدهیها) که در شهرداری تهران در حال انجام است، گفت: در این زمینه گزارش کاملی در بخش املاک و آنچه رخ داده، به کمیسیون تخصصی در شورا تحویل داده شده است. اینکه چه تعداد ملک گرفته شده و چه تعداد ملک داده شده است. در این بخش یکی از موضوعاتی که محل اختلاف جدی بود، موضوع شرکت «رساتجارت» است که به بنیاد تعاون سپاه، املاک زیادی داده شده و تعدادی ملک نیز از سوی شهرداری گرفته شده است. این موضوعات در قالب تفاهمنامههایی، در حال برطرف شدن است و امیدواریم در آینده به یک جمعبندی نهایی برسیم.
امامی خاطرنشان کرد: یکی از املاک مورد توافق، ساختمان روزنامه اطلاعات بود که درباره آن به تفاهم رسیدیم و قرار است واحدهای شهرداری تهران که با مرکز فاصله دارند، در آن مستقر شوند.
وی درباره تحلفاتی که درباره شرکت «رساتجارت» صورت گرفته بود، گفت: مثلا در قراردادها پیشبینی شده بود که پس از انجام قسمتی از کار، شهرداری منابع مالی را تأمین کند که این منابع در قالب هولوگرام به آنها داده میشد اما صورتهای مالی به گونهای تنظیم میشد که هزینهها انجام شده است و دوباره منابع جدیدی که همان هولوگرام بود، درخواست میشد. گزارش این تخلفات تهیه شده و به کمیسیون تخصصی شورا نیز ارائه شده است.
این مقام مسئول در شهرداری تهران درباره ضربالاجلی که برای بازپسگیری املاک شهرداری در قالب بخشنامه مدیریت هزینهها داده شده است، گفت: این موضوع کار مهمی است و ما برای به نتیجه رسیدن آن تمام تلاش خود را میکنیم.
امامی درباره اظهارات محمود میرلوحی، عضو شورای شهر، مبنی بر اوضاع اسفناک نتیجه تحقیق و تفحص از هولوگرامها گفت: نتیجه هولوگرامها را نمیدانیم اما اگر همان شرکت «رساتجارت» است که توضیح داده شد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پاسخ به اینکه آیا کارگزاریهای جدید برای خرید و فروش هولوگرام شهرداری وارد کار شدهاند؟ گفت: اینها کارگزاران جدید نیستند و ۲ کارگزی که از گذشته با شهرداری کار میکردند همچنان در حال همکاری هستند. درباره کارگزاریهای جدید هم باید بگویم از آنجا که شهرداری میخواست طلب پیمانکاران در شب عید پرداخت شود از کارگزاریهایی که در گذشته با آنها کار میکردند درخواست تامین اعتبار و امضای قرارداد مجدد کرد ولی چون سرعت کار به دلیل تعداد کم کارگزاری پایین میآمد و نتیجه مطلوب عاید نمیشد، تصمیم گرفتیم تا کارگزاریهای جدید را که مراحل انتخابشان طی شده بود، وارد عمل کنیم و از این طریق روند پرداخت بدهی پیمانکاران سرعت گیرد.
ارسال دیدگاه