رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تأکید کرد: لزوم ارائه به موقع بودجه سال 98 شهرداری

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران برای ارائه بودجه ۹۸ شهرداری واکنش نشان داد و تأکید کرد که ارائه به موقع بودجه سال 98 شهرداری تهران و شرکت‌های زیرمجموعه ضرورت دارد.

کد مطلب: ۸۸۹۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تأکید کرد: لزوم ارائه به موقع بودجه سال 98 شهرداری

مجید فراهانی در جریان صحن علنی شورای با اشاره به دیرکرد ارایه بودجه ۹۸ شهرداری به شورا، خواستار اهتمام جدی شهردار تهران در این‌باره شد.

وی بیان کرد: بودجه به عنوان سند مدیریت مالی و عملکردی یکساله مدیریت شهری، مهم‌ترین ابزار برای تعیین جهت‌گیری‌ها، خدمات، اقدامات و فعالیت‌های شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته است که باید «جامع»، «واقعی»، «دقیق»، «انعطاف‌پذیر» و«متعادل» تنظیم و در موعد مقرر برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 67 قانون شهرداری‌ها «شهرداری مکلف است منتهی تا روز آخر دی ماه بودجه سالاانه خود را به انجمن پیشنهاد کند و انجمن نیز باید قبل از اسفند ماه هر سال آن را رسیدگی و تصویب کند»، اکنون پس از گذشت هفت روز از آخرین مهلت ارائه بودجه هنوز لایحه از سوی شهرداری به شورا تقدیم نشده است.

فراهانی اضافه کرد: بر همین اساس در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «ارائه به موقع بودجه سال 1398 شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته » به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی ضمن ابراز امیدواری در این رابطه افزود: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران در ارائه هر چه سریع‌تر بودجه و همراهی یکایک شما همکاران محترم در جریان بررسی و تصویب بودجه سال 1398 به روند تبعیض و تفاوت بعضا دو برابری سرانه بودجه یک شهروند ساکن در مناطق شمالی شهر در مقایسه با شهروند ساکن در مناطق جنوبی تهران پایان دهیم و برای تهران زندگی اقدامی شایسته به عمل آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار