سرانجام نامه شورای شهر تهران به رئیس‌جمهوری چه شد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره سرانجام پیگیری نامه اعضای شورای شهر تهران به رئیس‌جمهوری درباره طرح توسعه حمل و نقل مترو توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۸۷۸۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
سرانجام نامه شورای شهر تهران به رئیس‌جمهوری چه شد

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا در این باره اظهار کرد: موضوع نامه‌ اعضای شورای شهر به رئیس‌‌جمهوری درخواست تحقق بند «ق» تبصره ۲ بودجه سال ۱۳۹۳ بود که در راستای طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری با هدف مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا مطرح شده است. البته عنوان بند «ق» به صرفه‌جویی مصرف سوخت تغییر کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: اقداماتی صورت گرفت و تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و وزارت نفت درباره صرفه‌جویی در مصرف انرژی در دوره شهرداری آقای افشانی صورت گرفت. البته این تفاهم‌نامه برای همه کلانشهرهای کشور است و برای شهرداری تهران هم مقرر شد تعدادی واگن برای شهرداری تهران به غیر از آن 630 واگنی است که قرارداد آن منعقد شده است، برای ناوگان حمل و نقل ریلی شهر تهران طی زمان‌‌بندی مشخص تأمین شود.

وی درباره حمایت دولت از شهرداری تهران اظهار کرد: کمک‌هایی را هم دولت آغاز کرده‌ است از جمله یارانه بلیت که هرچند کم است اما در حال پیگیری است و باب آن باز شده است تا حقوق شهر پرداخت شود.

اعضای شورای شهر تهران ابتدای مهرماه سال جاری طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری درخواست تحقق بند ق تبصره ۲ بودجه سال ۱۳۹۳ و طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری با هدف مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار