مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران خبر داد

اجرای مرحله دوم طرح مشترک تعزیرات و دادسرای تهران در هفته آتی

تهران (پانا) - مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت اخیراً با کمک دادسرای تهران طرح مشترکی آغاز شده است که یک مرحله بازرسی انجام شده و مرحله بعدی آن هفته آینده برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۵۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مرحله دوم طرح مشترک تعزیرات و دادسرای تهران در هفته آتی

به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات، محمدعلی اسفنانی با اشاره به خروج آمریکا از بحث برجام و آثاری که احتمال دارد بر بازار جهانی داشته باشد،‌ گفت: مجموعه شرایطی که پیش آمده قطعا در بازار کشور ما هم تأثیرگذار است اما ممکن است در این بین برخی سوء استفاده کرده و از این فضا برای افزایش قیمت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی تمام تلاش خود را برای کنترل بازار انجام می‌دهد،‌ گفت: با توجه به اینکه سازمان تعزیرات عضو ستاد تنظیم بازار است در جلساتی که برگزار می‌شود سیاست‌های تعیین‌شده را اجرا می‌کند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران تصریح کرد: در همین راستا اخیرا با کمک دادسرای تهران طرح مشترکی را آغاز کردیم که یک مرحله بازرسی انجام شده و مرحله بعدی آن هفته آینده برگزار می‌شود و اولویت ما بحث گرانفروشی و عدم رعایت مسائل بهداشتی است.

وی افزود: بخش دیگری از کالاها هستند که مشمول قیمت‌گذاری الزامی نمی‌شوند و قیمت‌گذاری آنها منوط به عرضه و تقاضا است، همچنین موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار دهیم کالاهای تقلبی قاچاق است، اما متأسفانه گاهی تصمیم‌گیری‌ها علیرغم تأکید قانونی به صورت جزیره‌ای صورت می‌گیرد و این مانع از این می‌شود که به طور کامل نظارت انجام شود.

اسفنانی در ادامه صحبت‌های خود در برنامه روی خط خبر افزود: به نظر می‌رسد که نیاز به بازبینی و قانون‌گذاری جدید داریم برخی اختیارات باید به تعزیرات برگردد و برخی اختیارات تازه باید به سازمان تنظیمات برگردد تا نظارت درستی انجام شود.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ مورد گزارش به ما اعلام می‌شود گفت: تیم‌های گشت تعزیرات حکومتی به صورت مرتب در حال بازرسی هستند و در صورت مشاهده تخلف بلافاصله برخورد قانونی را انجام می‌دهند. اگر جرمی صورت گیرد در صلاحیت دادگاه است و جایی هم که در صلاحیت تعزیرات باشد اقدام به پلمب واحد صنفی متخلف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار