تفاهمنامه همکاری برای ترویج تجارت عمومی در مناطق محروم امضا شد
تهران (پانا) - موسسه امام علی (ع) و جمعیت حضرت خدیجه (س) با امضای تفاهمنامه همکاری، گامی استراتژیک در جهت فراهم کردن زمینهای برای توانمندسازی اقتصادی افراد و جوامع محلی و ترویج تجارت عمومی برداشتند.

وحید حاجی آقازاده، دبیرکل جمعیت حضرت خدیجه (س) در ابتدای این مراسم با تأکید بر اهمیت مردمی سازی تجارت و فرهنگ سازی آن در بین آحاد جامعه،مقوله اقتصاد و تجارت را ضروری ترین و زمین مانده ترین بخش در شرح وظایف همه دغدغه مندان نظام و مهمترین گام در تثبیت گفتمان انقلاب شمرده اند.
وی تجارت را بهعنوان موتور محرک تولید معرفی کرد و با اشاره به نقش آن در ایجاد فرصتهای شغلی، افزایش تولید و صادرات و رونق کسبوکارها، تأکید کرد که تجارت میتواند زمینهساز رشد و شکوفایی واقعی و ملموس اقتصادی کشور شود.
دبیرکل جمعیت حضرت خدیجه (س) ادامه داد: این تفاهمنامه با تأکید بر آموزش و توانمندسازی افراد و هدایت آنها به سمت تجارت، ایجاد فرصتهای شغلی پایدار را گامی مهم در راستای تحقق اهداف مشترک این دو مجموعه در زمینه توانمندسازی اقتصادی جوامع محلی را اولویت جمعیت حضرت خدیجه(س)می داند
حاجی آقازاده در باره شیوه اجرای این تفاهم نامه گفت: این تفاهمنامه در راستای استفاده از ظرفیتهای دو مجموعه و ترویج گفتمان تجارت در مناطق محروم و کمک به تاجر شدن افراد مستعد آن مناطق است که در گام اول طرح،یک منطقه بهعنوان پایلوت معرفی شده و بشرط موفقیت این طرح،به سایر مناطق نیز گسترش یابد.
سید اکبر کسایی زادگان، مدیر موسسه خیریه امام علی (ع)، ضمن اشاره به دغدغههای این موسسه در خصوص توانمندسازی اقتصادی افراد، اظهار داشت: ما به دنبال راهکاری بودیم که نهتنها به فروش محصولات کمک کند، بلکه توانمندیهای لازم را در افراد ایجاد کند تا بتوانند بهطور مستقل در عرصه تجارت فعالیت کنند.
وی افزود: خوشبختانه با جمعیت حضرت خدیجه (س) آشنا شدیم که این خلاء کاری ما را پوشش میدهد. حلقهی گمشدهای به نام توزیع وجود داشت که با همت شما و تعامل با حضرتعالی، انشاءالله بهزودی موفقیتهای بزرگتری را کسب خواهیم کرد.
مدیر موسسه خیریه امام علی (ع)، در خصوص فعالیتهای این موسسه گفت: موسسه امام علی (ع) با هدف توانمندسازی خانوادههای خودسرپرست در کلانشهر تهران فعالیت داشت و پس از اخذ مجوز ملی، فعالیتهای خود را به کل کشور گسترش داد. این موسسه با ابداع مدل معین جامع، از سال ۸۶ در یک روستا بهصورت پایلوت آغاز به کار کرد و سپس به سایر روستاها و شهرهای جنوب خراسان و اکنون به چند استان از جمله بلوچستان، کرمانشاه و خراسان رضوی گسترش یافت.
وی افزود: در این ۲۰ سال، متوجه خلأیی در زمینه عرضه کالا شدیم و با آشنایی با جمعیت حضرت خدیجه (س) و تعامل با آقای حاجآقازاده، تفاهمنامهای را امضا کردیم که بر اساس آن، این جمعیت آموزش رایگان تجارت به روستاییان مستعد را بر عهده میگیرد.
ارسال دیدگاه