سخنگوی شهرداری تهران خبر داد:

افتتاح خانه روزنامه‌نگاران پایتخت تا یک ماه آینده

تهران (پانا) - سخنگوی شهرداری تهران از افتتاح خانه روزنامه‌نگاران پایتخت طی یک ماه آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۲۰۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح خانه روزنامه‌نگاران پایتخت تا یک ماه آینده

عبدالمطهر محمدخانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در خانه اتحادیه برگزار شد با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در سه سال اخیر اظهار کرد: به یک نصاب جدید در خدمت‌رسانی نزدیک‌ شده‌ایم و اعلام می‌کنیم که در ماه‌های آینده افتتاحیه‌ها و امکانات جدیدی در پایتخت ارائه خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه با اعلام این خبر که خانه روزنامه‌نگاران شهر به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: عملیات عمرانی این بنا به پایان رسیده و کارهای اجرایی آن نیز در مراحل پایانی است. انتظار می‌رود که این خانه در ظرف دو تا سه هفته آینده یا حداکثر یک ماه آینده در اختیار اهالی رسانه و مطبوعات قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم که این اتفاق برای خانواده رسانه‌ای پایتخت مثبت و ارزشمند باشد و این مکان به محلی برای گردهمایی‌های اهالی مطبوعات تبدیل شود.

سخنگوی شهرداری تهران در رابطه با پروژه‌های در دست افتتاح بیان کرد: در حوزه پروژه‌های بزرگ مقیاس، مجوزها و اقدامات ساخت مسکن به منظور حل مشکلات مسکن در تمامی شهرهای کشور در حال انجام است. این پروژه‌ها توسط بخش‌های دولتی و نهادهای عمومی مدیریت می‌شوند و به شخصی‌سازی مسکن نیز توجه می‌شود. در هفته‌های اخیر، پروژه‌های بزرگی در آستانه افتتاح قرار دارند، از جمله پروژه روددره فرحزاد که مساحت آن به ۵۴ هکتار می‌رسد. این پروژه به عنوان یک محیط طبیعی و جذاب در تهران توصیف می‌شود و تلاش‌هایی برای ساماندهی وضعیت نامناسب قبلی آن انجام شده است.

وی افزود: در این راستا، مشکلاتی مانند حضور معتادان حل شده و اکنون اثری از کلونی‌های بزرگ وجود ندارد. همچنین، پروژه‌های دیگری مانند ترمینال شرق و باغ‌راه حضرت زهرا (س) که بازآفرینی شهری در مناطق محروم است، در حال انجام است و به افزایش ظرفیت‌های ورزشی، فرهنگی و محیط زیستی این مناطق کمک خواهد کرد. 

وی افزود: در ماه‌های آینده، بهره‌برداری موقت ترموا در یکی از خطوط اصلی اتوبوسرانی انجام خواهد شد، همچنین بهره‌برداری از ادامه پروژه یادگار امام نیز پیش‌بینی شده است. این پروژه‌ها به بزرگراه‌های سراسری متصل خواهند شد و به بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل در تهران کمک خواهند کرد.

محمدخانی در ادامه در رابطه با پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در تهران، گفت: بازدیدها و نظارت‌ها ادامه دارد و اولویت اصلی بهره‌برداری از پروژه‌های کوچک و بزرگ است، از جمله پروژه ترمینال قطارهای شهری که سال‌ها در حال خاک خوردن بود و یا بحث پروژه ترمینال شرق؛ این پروژه‌ سال‌ها در حالت بلاتکلیفی قرار داشتند و اکنون در حال پیشرفت هستند.

وی ادامه داد: البته پروژه‌های بزرگ مانند خط ۱۰ مترو به دلیل هزینه بالا و ابعاد بزرگ آن، انتظار نمی‌رود در مدت زمان کوتاهی به پایان برسد. همچنین، خطوط ۸ و ۹ مترو نیز در این دوره آغاز شده‌اند و شهردار تهران به مردم قول داده است به بهترین نحو به اتمام برسد، هم اکنون نیز که دستگاه‌های حفاری بزرگ مشغول کار هستند.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو نیز به صورت جدی در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌شود که تا بهار سال آینده، تمام ایستگاه‌های این خطوط به بهره‌برداری برسند. در این دوره، مدیریت شهری به نقاط قابل توجهی در توسعه خطوط مترو دست یافته است و مشکلات گذشته در این زمینه برطرف شده است.

محمدخانی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه شهرداری تهران به طور کامل تابع دستگاه‌های نظارتی است، افزود: همکاری مثبت و سازنده‌ای با سازمان بازرسی در پروژه‌های حمل و نقل عمومی داریم، این همکاری به گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی کمک می‌کند و مدیران سازمان بازرسی نیز به این موضوع اهمیت می‌دهند.

وی ادامه داد: با این حال مشکلات نظارتی نمی‌تواند تنها دلیل تمام مسائل موجود درخصوص ترخیص اتوبوس‌های چینی باشد. شرایط ویژه کشور در تجارت بین‌الملل و چالش‌های واردات نیز نقش دارند. البته رد پای مافیای خودرو در داخل کاملا مشهود است و تفاوت قیمت‌های قابل توجهی در خرید اتوبوس‌ها نسبت به نمومه مشابه وجود دارد که اگر می‌خواستیم نمونه داخلی را بخریم، به ضرر بیت المال و اموال عمومی تمام می‌شد. این تفاوت قیمت تا حدود ۸۰ هزار یورو برآورد شده و مافیا می‌تواند انگیزه‌هایی برای سنگ‌اندازی ایجاد کند.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یک راه حل سریع و موثر برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود که نسبت استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی از ۳۵ درصد کنونی به میزان بیشتری افزایش یابد و این حمل و نقل عمومی با سوخت‌های پاک انجام شود. این دو اقدام می‌تواند به عنوان یک میانبر برای کاهش آلایندگی‌ها عمل کند و تجربیات موفقی از کشورهای مختلف در این زمینه وجود دارد. همچنین، توسعه مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی‌های ناشی از کارخانه‌ها باید رخ دهد.

محمدخانی در رابطه با بحث انتخاب شهردار توسط مردم نیز گفت: موضوع مورد بحث در این خصوص مرتبط با مجلس شورای اسلامی و تصویب قانون آن است. هر قانونی که در مجلس تصویب شود، برای تمامی شهروندان و نهادهای دولتی و عمومی الزامی است که این موضوع در رابطه با تصویب قانون انتخاب شهردار توسط مجلس هم صدق می‌کند.

وی در ادامه به پویش "من شهردارم" اشاره کرد و گفت: در این دوره، تجربه‌ای به نام "پویش بزرگ من شهردارم" وجود داشته که به معنای مشارکت مستقیم شهروندان در تصمیم‌گیری‌های شهری است. از سال دوم، بودجه شهرداری تهران برای این پویش به طور قابل توجهی افزایش یافته و امسال به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این بودجه برای پروژه‌های محلی و منطقه‌ای اختصاص داده می‌شود و تصمیم‌گیری در این زمینه به شهروندان سپرده شده است. در سطح جهانی، این مدل‌ها به عنوان "مدل‌های مشارکتی" شناخته می‌شوند و شهرداری باید پروژه‌هایی را که مصوبات قانونی دارند، اجرا کند و بر آن‌ها نظارت داشته باشد.

خبر در حال تکمیل...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار