هشدار وزش باد شدید و خیزش گرد‌و‌خاک در تهران از فردا

تهران (پانا) - ­مدیریت بحران استان تهران، درباره وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک از بعداز ظهر فردا جمعه ۲۷ مهر تا اواخر وقت یکشنبه ۲۹ مهر در برخی مناطق استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هشدار وزش باد شدید و خیزش گرد‌و‌خاک در تهران از فردا

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت بحران استان تهران، ‌مدیرکل مدیریت بحران استان ‌گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بعداز ظهر فردا جمعه ۲۷ مهر تا اواخر وقت یکشنبه ۲۹ مهر، احتمال وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش موقت دید و در نقاط پرتردد شهری کاهش کیفیت هوا وجود دارد. 

حامد یزدی‌مهر افزود: در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در مناطق مستعد، خیزش گرد‌و‌خاک و گاهی گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوای استان و کاهش شعاع دید، وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی در ارتفاعات دوراز انتظار نیست. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین شهروندان را به احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خودداری از پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد و تردد و توقف نکردن کنار درختان و سازه‌های ناتمام، مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، خودداری از سم یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع هنگام وزش باد و احتیاط در انجام امور عمرانی توصیه کرد. 

حامد یزدی‌مهر افزود: از بعدازظهر دوشنبه ۳۰ مهر در ارتفاعات افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و در بیشتر نواحی استان وزش باد شدید و احتمال خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار