اعطای بیش از ۵.۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات

تهران (پانا) - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تبیین دستاوردهای این ستاد در طول یک سال و نیم اخیر از اعطای بیش از ۵.۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اعطای بیش از ۵.۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات

سید محمد کرباسی با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری، اقدامات مؤثری انجام داده است، اظهار کرد: در این مدت با تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان از بیش از ۱۳۰ شرکت حمایت مالی شد. برگزاری ۱۲ فراخوان با مشارکت نهادهای همکار و داوری ۴۹۷ طرح فناورانه از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد بوده است که از مخاطبین حوزه صنعت و دانشگاه از حمایت‌های این ستاد برخوردار شده‌اند. همچنین ۴۳ بازدید میدانی و تخصصی از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حمایت و ارتقاء زیرساخت‌های تحقیقاتی مرتبط با مأموریت‌های ستاد انجام شده است.

وی به تسهیلات مالی اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: بیش از ۵.۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش‌بنیان تعلق گرفته و همچنین ۸۱ درخواست از طریق سامانه خدمت معاونت علمی برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به ارزش ۲۹۵ میلیارد ریال به ستاد ارائه شده است. از ۳۰ هسته نوپا و شرکت‌ دانش‌بنیان به میزان ۲۹۴ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال حمایت شده و مبلغ دو هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال نیز از شش آزمایشگاه خصوصی و دولتی و زیرساخت‌های تحقیق و توسعه حمایت مالی انجام شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات افزود: با توجه به اهمیت ارتقای ظرفیت‌های انسانی و ترویج فناوری در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: «برگزاری هفت رویداد ترویجی با حضور بیش از ۱۳۰۰ نفر و ۳۰ شرکت و همچنین برگزاری هشت رویداد توانمندسازی با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر و حمایت از ۲۰ نفر ذیل تحقیقات در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و پسادکتری گام مهم ستاد در جهت ارتقای آگاهی و دانش عمومی در حوزه فناوری‌های ارتباطی بوده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات،اظهار داشت: در راستای تقویت زیرساخت‌های داخلی ستاد و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی و همچنین تسهیل همکاری‌های بین‌المللی با تدوین هفت آیین نامه داخلی، چارچوب مشخصی را برای انجام امور ستاد فراهم کردیم و انعقاد هشت تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای دولتی و بخش خصوصی زمینه همکاری متنوعی را فراهم کرده است، همچنین در همکاری با هشت نهاد خارجی توانسته‌ایم افق‌های جدیدی را برای توسعه فناوری‌های ارتباطی ایجاد کنیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، به گفته کرباسی، برگزاری ۳۶ نشست هم‌اندیشی و پنل خبرگانی با حضور بیش از ۱۰۰ متخصص و فناور در راستای تعامل گسترده و فرصتی برای تبادل نظر و ایده‌های نوآورانه در حوزه فناوری‌های ارتباطی از دیگر اقدامات ستاد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار