لزوم بهره‌مندی از تصاویر ماهواره‌ای برای صدور پیش‌بینی‌های دقیق آب و هوایی

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور لازمه مدل‌سازی‌ها و پیش‌بینی‌های دقیق آب و هوایی را استفاده از تصاویر ماهواره‌ای دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۹۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم بهره‌مندی از تصاویر ماهواره‌ای برای صدور پیش‌بینی‌های دقیق آب و هوایی

مهدی رهنما در نشست علمی و تخصصی که با موضوع «فناوری فضایی، ابزار پایش الگوهای آب و هوایی» به مناسبت هفته جهانی فضا در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو برگزار شد، گفت: اگر داده‌های ماهواره‌ای را در اختیار نداشته باشیم، پیش‌بینی‌های دقیقی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد مدل‌های عددی ما از طریق تصاویر ماهواره ‌ای خواهد بود و در صورتی که سامانه‌هایی را در اختیار داشته باشیم که وابستگی ما را به اینترنت کاهش دهد، می‌توانیم دقت‌ها را روز به روز افزایش دهیم.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با اشاره به حضور رئیس سازمان فضایی ایران در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور خاطرنشان کرد: ما تاکنون با سازمان نقشه ‌برداری همکاری داشتیم و حضور دکتر سالاریه در این پژوهشگاه می‌تواند گام بزرگی برای توسعه همکاری ‌ها با بخش ‌های فضایی باشد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، رهنما در پایان تاکید کرد: همکاری با سازمان فضایی می‌تواند بخشی از مشکلات کشور در حوزه آب و هوایی را مرتفع کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار