افزایش کلاهبرداری سایبری در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس پلیس فتای تهران گفت‌ با اقدامات پلیسی ۹۰ درصد جرایم سایبری را شناسایی و متخلفان را به دام انداختیم.

کد مطلب: ۱۵۰۸۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش کلاهبرداری سایبری در پایتخت

به گزارش‌ صداو سیما، سرهنگ داوود معظمی گودرزی که به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی در اخبار ساعت ۱۸ تهران شرکت کرده بود گفت: پرونده‌های حوزه‌های اقتصادی و جرائم مرتبط با بحث بانکداری الکترونیک در رتبه اول پرونده‌های پلیس فتای تهران قرار دارند و یکی از شگرد‌های رایج این جرایم بحث کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

وی ادامه داد: کلاهبرداری اینترنتی به دو دسته تلفی و آنلاین شاپ‌ها تقسیم می‌شود در کلاهبرداری تلفنی برای اینکه طعمه مجرمان سایبری قرار نگیرید باید کد واژه‌هایی که به صورت پیامک ارسال می‌شود را در اختیار دیگران قرار ندهید. چون کد‌هایی که به صورت پیامکی برای شما ارسال میشود یا کد فعال سازی نرم افزار‌های بانکی یا کد احراز هویت شبکه‌های اجتماعی شما است. 

وی ادامه داد: مردم در بحث انلاین شاپ‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی توجه نمایند از کجا خرید می‌کنند و به هیچ دلیلی بیعانه واریز نکنید، زیرا بیشتر کلاهبرداری‌هایی که در این فضا انجام می‌شود از طریقه بیعانه است و در انتها شما را بلاک و دیگر پاسخگو نیستند. 

رئیس پلیس فتای تهران همچنین درباره لینک‌های آلوده یا همان نصب بدافزار‌ها هم گفت: راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین راه دسترسی به اطلاعات گوشی هوشمند شما همین لینک‌های آلوده است. این لینک‌ها هم در بستر پیام رسان‌های داخلی و هم خارجی دست به دست می‌شوند.

سرهنگ معظمی در پایان به مردم توصیه کرد: هیچ سازمان دولتی از طریق شماره تلفن‌های شخصی به شما پیامک نمی‌دهند. 

 سرهنگ گودرزی تدر پایان گفت: تلاش ما این است با بکار گیری افسران زبده و کارآزموده و استفاده از دوره‌های تخصصی و استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و متخصصین سایبری خدمات بهتری به مردم ارائه بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار