حق بیمه شخص ثالث باید بر اساس شیوه رانندگی تعیین شود

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور فراجا معتقد است باید سیستم‌هایی راه‌اندازی شود که با ارزیابی رفتار و شیوه رانندگی افراد، حق بیمه شخص ثالث خودروی راننده تعیین شود.

کد مطلب: ۱۵۰۷۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حق بیمه شخص ثالث باید بر اساس شیوه رانندگی تعیین شود

سردار سید تیمور حسینی روز شنبه پس از دیدار با پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی، بر لزوم اصلاح قوانین بیمه شخص ثالث و نقش مؤثر همکاری‌های مشترک برای کاهش تصادفات و بهبود خدمات‌دهی به مردم تأکید کرد.

وی یکی از محورهای این دیدار را بررسی نقش مهم همکاری‌های میان پلیس و صنعت بیمه در ارتقای خدمات مرتبط با رانندگی و کاهش حوادث دانست و افزود: از نظر پلیس، شیوه رانندگی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در تعیین میزان حق بیمه شخص ثالث است.

سردار حسینی ادامه داد: بر همین اساس، باید سیستم‌هایی راه‌اندازی شود که به‌صورت دقیق‌تر و علمی‌تر، رفتارهای رانندگان را ارزیابی و به تناسب آن، حق بیمه تعیین شود. این اقدام می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات رانندگی داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: در این نشست همچنین به مشکلات موجود در اجرای قانون بیمه شخص ثالث پرداختیم و راهکارهایی برای اصلاح و بهبود این قانون مطرح شد.

 

به گفته وی، همکاری‌های مشترک پلیس و بیمه مرکزی، می‌تواند نقش مؤثری در کاهش حوادث رانندگی و تسهیل فرایند ارائه خدمات بیمه‌ای به مردم داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: مصمم هستیم تا با تداوم این همکاری‌ها، فرهنگ رانندگی ایمن‌تر را در جامعه تقویت کنیم و به کاهش خسارات جانی و مالی کمک کنیم.

 

۲۰ هزار سامانه ثبت تخلف در جاده‌ها نیاز داریم

به گزارش پلیس راهور، سردار حسینی با اعلام اینکه این نیرو برای پوشش کل جاده ها و خیابان های کشور به ۲۰ هزار سامانه ثبت تخلف نیاز دارد، یکی از بهترین راهکارهای کاهش تصادفات را مجهز شدن تمامی جاده‌ها به این دوربین‌ها عنوان کرد.

وی در گفت و گویی اظهار داشت: اکنون تنها ۳۰ درصد از جاده های کشور، دوربین های ثبت میانگین سرعت دارند و برای پوشش ۱۰۰ درصدی ما به ۲۰ هزار سامانه ثبت تخلف نیاز داریم.

وی خواستار آن شد که دولت برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، تجهیزات پلیس راهور را تکمیل کنند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار