استفاده از مواد قندی و دارای املاح برای بافت مغز از ضروریات است

برای انواع فعالیت‌ها به خصوص یادگیری، از قندهای ساده و سریع‌جذب استفاده شود

تهران (پانا) - یک متخصص تغذیه و سلامت گفت: استفاده از مواد قندی و موادی که بتواند املاح مناسب را در اختیار بافت مغز قرار دهد، از ضروریات است؛ زیرا برای فعالیت درست مغز مواد قندی نیاز است.

کد مطلب: ۱۵۰۴۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از مواد قندی و دارای املاح برای بافت مغز از ضروریات است

محمد علی باقری، متخصص تغذیه و سلامت در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در بحث تغذیه دانش‌آموزان و به طور  کلی کسانی که در دوران تحصیل هستند، با توجه به سنشان باید دو مورد را در نظر داشت. اول اینکه این افراد در دوران رشد به سر می‌برند و برای رشد مناسب نیاز به تغذیه سالم دارند. مورد بعد اینکه برای یادگیری مطالب و تمرکز بالا  باید گروه‌های غذایی مناسب را مصرف کنند.»

وی افزود: «در سن رشد به این دلیل که ارگان‌های مختلفی در بدن به خصوص مغز درگیر هستند باید گروه‌های غذایی با پروتئین، غلات، املاح معدنی و قندها در رژیم غذایی افراد وجود داشته باشد. استفاده از مواد قندی و موادی که بتواند املاح مناسب را در اختیار بافت مغز قرار دهد، از ضروریات است؛ زیرا برای فعالیت درست مغز مواد قندی نیاز است.»

باقری گفت: «استفاده از قندهای ساده مثل کشمش، توت، خرما و عسل برای کمک به مغز توصیه می‌شود. قندهای مرکب به دلیل اینکه باید در فرایند تجزیه قرار گیرند و بعد از آن مصرف شوند، می‌تواند حالت کسلی در افراد ایجاد کند. به طور کلی به کسانی که کار مطالعاتی انجام می‌دهند، توصیه می‌شود از مواد قندی ساده و نه مرکب استفاده کنند.»

این متخصص تغذیه و سلامت گفت: «مواد قندی که مولکول‌های درشت یا ساختار پیچیده دارند باید در ابتدا تجزیه شده تا بافت بدن بتواند از آن‌ها استفاده کند. بنابر این بافت مغز برای انجام فعالیت حیاتی و جذب انرژی به مصرف قند ساده نیز دارد. لذا توصیه می‌شود برای انواع فعالیت‌ها به خصوص یادگیری از قندهای ساده و سریع‌جذب استفاده شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار