مردم از کمک‌های مادی به کودکان کار بپرهیزند

با کمک‌رسانی به مراکز معتبر به پرورش کودک کار کمک شود

تهران (پانا) - یک روان‌شناس گفت مردم باید بدانند کمک‌های آن‌ها در خیابان به این کودکان مستقیما به جیب مافیا می‌رود و یک مزد اندک به این کودکان می‌رسد. با ارائه این کمک‌ها توسط مردم بیشترین آسیب به این کودکان وارد می‌شود و به تداوم معضل کودکان کار کمک می‌کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۲۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مردم از کمک‌های مادی به کودکان کار بپرهیزند

علیرضا عابدین، روان‌شناس بالینی و جامعه‌شناس در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «معضل کودکان کار نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها وجود داشته و یک معضل جهانی است. این کودکان قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند. به‌کارگیری آن‌ها و سواستفاده‌های عاطفی و فیزیکی از آن‌ها به سبب سن کم و عدم وجود حمایت‌های خانواده، وجود دارد. این کودکان نیازمند حمایت‌های نهادهای اجتماعی، دولتی و غیردولتی در سراسر دنیا هستند.»

وی افزود: «اصولا در این‌گونه سواستفاده‌ها یک یا چند مافیا‌ سودجو وجود دارد و یک نهاد اجتماعی مثل بهزیستی به تنهایی قابلیت مبارزه با آن‌ها را ندارد بلکه یک رویکرد چندجانبه مثل همکاری نیرو انتظامی لازم است.»

عابدین ادامه داد: «از طرف دیگر باید فرهنگ کمک‌رسانی به این کودکان از طرف توده مردم تغییراتی عمده را شامل شود. مردم باید بدانند کمک‌های آن‌ها در خیابان به این کودکان مستقیما به جیب مافیا می‌رود و یک مزد اندک به این کودکان می‌رسد. با ارائه این کمک‌ها توسط مردم بیشترین آسیب به این کودکان وارد می‌شود و به تداوم معضل کودکان کار کمک می‌کنند.»

این روان‌شناس گفت: «البته مردم باید توجه کنند که نباید به این کودکان بی‌احترامی و بداخلاقی کنند بلکه صرفا از کمک‌های مادی به این کودکان بپرهیزند تا راه‌های کمک‌رسانی به مافیا قطع شود.»

وی اظهار کرد: «مردم می‌توانند با ارائه کمک به مراکز و موسسه‌های دولتی و غیر دولتی شناخته شده  در سراسر کشور برای پرورش و درمان این کودکان اقدام کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار