عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در ۵ نقطه شهر

تهران (پانا) - مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در ۵ نقطه شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در ۵ نقطه شهر

 مریم اردبیلی در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفت‌وگو با بیان اینکه در این دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی علاوه بر زنان سرپرست خانوار،  زندانیان رای باز نیز توانستند تولیدات خود را عرضه کنند، گفت: در این دوره همزمان با برگزاری نمایشگاه در بوستان گفت‌وگو در چهار نقطه دیگر شهر یعنی بوستان ملت، باغ فیض، میدان شهدا و بوستان لاله نیز محصولات بانوان عرضه می‌شود.

وی  با بیان اینکه تولیدات حدود ۲۷۰۰  بانوی سرپرست خانوار و نیازمند حمایت در حال عرضه است، گفت: در دوره گذشته در مترو نیز نمایشگاه برگزار کردیم و  در ۶ ماه اول سال در بوستان‌ها نمایشگاه برگزار می‌کنیم اما در تلاش هستیم که در ۶ ماه دوم مانند دوره‌های قبل در متروها نیز نمایشگاه برگزار شود.

وی با بیان اینکه  بیش از ۳۱۷ کسب‌وکار در نمایشگاه حضور دارند که کسب‌وکارها عموما خرد و متوسط هستند که محور آن‌ها خانم‌های سرپرست خانوار شهر تهران است، گفت: سعی داریم تا با برگزاری نمایشگاه‌های مداوم در سطح مناطق و بوستان‌ها و... در تمام سال اینگونه فضاها برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار ایجاد کنیم و دقت داشته باشید که فعالیت در اینگونه فضاها برای سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران تقریبا رایگان است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران  با بیان اینکه در زمینه حمایت از بانوان مجموعه و ارگانهای زیادی فعال هستند و  شهرداری تهران نیز در این میان بار مهمی را  بدون اینکه تحمیلی بر بودجه کشور و یا حتی بودجه خود شهرداری داشته باشد بر دوش می کشد، گفت: در مورد حقوق بانوان در مراکز توانمندسازی نیز تلاش می‌کنیم بانوان حتما براساس قانون کار حقوق دریافت کنند اما تلاش‌ها برای تأمین حداقل‌های قانون کار برای بانوان در مراکز کوثر ادامه دارد و هدف این است که با همکاری کارآفرینان، بانوان به رشد و موفقیت اقتصادی دست یابند.

وی همچنین به مشکلات موجود در فضاهای دستفروشی اشاره کرد و گفت: برخی از این فضاها به باندهایی اختصاص یافته که محصولات چینی می‌فروشند اما در این میان، بانوان مولد از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند تا بتوانند تولیدات خود را به فروش برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار