رییس شورای شهر تهران:

هنوز از زاکانی برای ارائه گزارش در مورد مسکن در صحن شورا دعوت نکرده‌ایم

تهران (پانا) - رییس شورای شهر تهران درباره دعوت از شهردار تهران گفت از ایشان دعوت نشده تا در مورد مسکن گزارشات خود را ارائه دهد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
هنوز از زاکانی برای ارائه گزارش در مورد مسکن در صحن شورا دعوت نکرده‌ایم

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح دستور جلسه امروز (یکشنبه) شورا گفت: امروز گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در خصوص بازگشایی مدارس ارائه خواهد شد. همچنین انتخاب حسابرسان شورا برای سال ۱۴۰۳ و معرفی تعدادی از کارمندان شهرداری به عنوان قائم مقام ذیحساب از دیگر دستورات جلسه امروز خواهد بود.

وی افزود: هر ساله برنامه‌ای به صورت سالیانه توسط شهرداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های دخیل در بازگشایی مدارس از مدتها قبل در نظر گرفته می‌شود. وضعیت ترافیک و تردد در روزهای اول مهر و آغاز سال تحصیلی ۲۰ درصد بیشتر می‌شود که این برنامه‌ها برای کاستن ترافیک است.

چمران تاکید کرد : اگر برنامه‌ریزی شود می‌توان از میزان ترافیک کاست اما تا وقتی وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش ندهیم و بیش از ۶۰ درصد از مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند این شرایط را شاهد خواهیم بود. مترو و اتوبوس اصل مسئله و مبنای حمل و نقل عمومی هستند.

رئیس شورای شهر تهران درباره حضور شهردار در صحن شورای شهر تأکید کرد: ما به شهردار گفتیم آمادگی پاسخگویی داشته باشد البته موردی که مطرح شد مراحل قانونی را طی نکرده بود و ما روز سه شنبه را در نظر گرفته بودیم اما چون سفر بریکس پیش آمد اجازه دادیم به فرصت دیگری موکول شود.

وی این را هم گفت که ما هنوز از ایشان دعوت نکردیم اما دعوت می‌کنیم که در مورد مسکن گزارشات خود را ارائه دهد. آن موضوعی که مطرح شد سوال نبود و سوال باید مراحل قانونی خود را طی کند.

چمران ادامه داد: موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران کمتر از ۴۸ ساعت اعلام وصول شده و کارهای آن به اتمام رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نامه‌ جدیدی برای دیدار اعضای شورای شهر تهران با مقام معظم رهبری ارسال شده است؟ گفت: برنامه‌ریزی برای دیدار خصوصی انجام شد. که به دلیل برنامه‌هایی که پیش آمد، این دیدار انجام نشد. بنده هم اخیرا نامه‌ای در این خصوص ارسال نکرده‌ام.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره مدت زمان این دوره شورای شهر با اشاره به اینکه هفت ساله شدن شورا به دلیل اینکه ۶ ماه از مصوبه قبلی نگذشته مطرح نمی‌شود، افزود: اگر شورای عالی سریع تر اقدام کند شاید بتوان به جایی رسید؛ گرچه کار سختی است و مجلس باید رأی دهد. همه این موارد مصوبه مجلس، قانع شدن شورای نگهبان و در نهایت تأیید مجمع تشخیص را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه حسابرسی ارتباطی به شفافیت مالی ندارد، تأکید کرد: حسابرسان عملکرد مالی را بررسی می‌کنند؛ اما شفافیت مسئله دیگری است و باید درآمد و هزینه به روز ارائه شود. وقتی حسابرسی صورت بگیرد موارد شفاف خواهد شد. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار