مراسم تحلیف ۳۵ فارغ التحصیل دوره‌های کارآموزی قضایی برگزار شد

تهران (پانا) - قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در مراسم تحلیف ۳۵ نفر از کارآموزان قضایی گفت: رفتار و عملکرد قضات تا پایان خدمت در منصب قضا زیر نظر دستگاه‌های نظارتی سنجیده می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۱۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تحلیف ۳۵ فارغ التحصیل دوره‌های کارآموزی قضایی برگزار شد

مراسم تحلیف ۳۵ نفر از کارآموزان قضایی با حضور قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مدیرکل کارگزینی قضات و مدیرکل آموزش قوه قضاییه در محل ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

فرهاد افشارنیا قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن عرض خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای کارآموزان قضایی که بعد از ادای سوگند بطور رسمی در مسند قضا مشغول فعالیت خواهند شد، خاطر نشان کرد: تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه قضایی بر عهده معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه است و بر اساس منویات رئیس قوه قضاییه و تاکیدات معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه نهضت بسیار قوی و پویایی در فرایند جذب کارکنان قوه قضاییه جریان دارد و در این اثنا نیروهای سرآمدی نیز جذب دستگاه قضا شدند.

افشارنیا افزود: سعی بر این بوده است که نیروهای متدین، متعهد و مخلص از تمامی مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی به کارگیری شوند؛ لذا خرسندیم از اینکه امروز نیز شاهد حضور شما عزیزانی هستیم که با موفقیت فرایند جذب و گزینش گذرانده و از میان جمع زیادی از متقاضیان برای امر قضاوت برگزیده شده اند.

وی با بیان اینکه رفتار و عملکرد قضات تا پایان خدمت در منصب قضا زیر نظر دستگاه‌های نظارتی سنجیده می‌شود، عنوان کرد: در راستای حفظ شان منصب قضاوت و جلوگیری از هرگونه لطمه به این امر خطیر ضروری است که پیوسته در مسیر زندگی در حال تذکیه نفس خود باشیم تا خدای ناکرده دچار لغزش نشویم و بتوانیم سلامت نفس خود را از آلودگی‌های محیطی حفظ کنیم.

افشارنیا با اشاره به اهمیت تقویت دانش قضایی، گفت: بایستی در زمینه تحصیلی تکمیلی متوقف نشویم و سطح معلومات خود را با بهره مندی بهینه از دانش روز ارتقا دهیم.

وی افزود: در دادرسی شکلی رعایت مقررات و در دادرسی محتوایی شناسایی و بکارگیری رویه‌های صحیح جامعه قضایی در کشور ضروری است.

قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان سخنان خود با ذکر جملاتی قصار از منظر امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر درخصوص سیمای کارگزاران دولت اسلامی؛ خصوصاً اهمیت منصب خطیر قضاوت و شان قاضی، برای تمامی قضات جدیدالاستخدام آرزوی سربلندی و عزتمندی کرد.

سید محمد هاشمی مقدم، مدیرکل کارگزینی قضات نیز در راستای انتقال تجربیات و آداب قضا، ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی قضات جدیدالورود توصیه کرد ملجا و پناه تظلم خواهان باشید تا به برکت آن‌ها از عنایت خداوند متعال بهره‌مند شوید.

مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضاییه همچنین با ارائه گزارشی از روند اجرای این دوره و ادواری که تاکنون برگزارشده است، به تشریح سیاست‌های آموزشی قوه قضاییه، فرایند جذب و گزینش قضات و تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی سیاست‌های آموزشی قوه قضاییه پرداخت.

در ادامه مراسم، کارآموزان قضایی دوره مذکور در حضور قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، مدیرکل کارگزینی قضات و مدیرکل آموزش قوه قضاییه ادای سوگند کردند.

در پایان این مراسم از نفرات برتر با اهدای لوح تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار