نقص فنی قطار باری موجب تاخیر قطار مسافربری مشهد- سرخس شد

تهران (پانا) - مدیر پایانه ریلی سرخس گفت: نقص فنی قطار باری در مسیر ریلی سرخس روز چهارشنبه موجب تاخیر در رسیدن قطار مسافربری مشهد به سرخس شد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نقص فنی قطار باری موجب تاخیر قطار مسافربری مشهد- سرخس شد

سیدطاهر نعمتی افزود: قطار مسافربری امروز ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه از مشهد حرکت کرد که به دلیل خراب شدن لوکوموتیو یک قطار باری در میانه مسیر مشهد- سرخس، قطار مسافربری در انتظار رفع نقص قطار باری معطل می شود.

وی گفت: در نهایت پس از رفع نقص فنی قطار باری، قطار مسافربری که باید ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به سرخس می رسید با ۸۵ دقیقه تاخیر ساعت ۱۴ و ۵۵ دقیقه وارد محدوده سرخس شد.

مدیر پایانه ریلی سرخس اضافه کرد: با توجه به تاخیر روی داده، قطار مسافربری سرخس - مشهد که قرار بود ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه به سمت مشهد حرکت کند ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه راهی مشهد شد.

شماری از مسافران قطار مشهد - سرخس عصر چهارشنبه در تماس با ایرنا از بروز تاخیر در رسیدن قطار شکایت کرده و خواستار پاسخگویی راه آهن خراسان شدند.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان، ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد- سرخس ۲۱۶ صندلی است، در حال حاضر روزانه حدود ۷۶ رام قطار مسافربری در مسیر ۲۶ شهر و مرکز استان به مشهد تردد دارند که چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد- سرخس است.

خط آهن مشهد- سرخس در مرز با ترکمنستان، خطوط ریلی آسیای مرکزی را به شبکه راه آهن کشور متصل می کند. همچنین۸۰ درصد از حجم ترانزیت ریلی کشور از در مسیر راه آهن مشهد- سرخس با کشور ترکمنستان انجام می شود.

پارسال دست‌کم ۱۴ مرتبه مسیر ریلی و جاده ای مشهد- سرخس بر اثر توفان شن، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی و دیگر مشکلات جوی مسدود شده و قطار محلی نیز زمین گیر شده بود که به نظر می رسد در سال جاری موضوع نقص فنی قطارها در این مسیر به دلایل لغو و یا تاخیر قطارهای مذکور افزوده شده است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار