حقوق کودکان در دولت چهاردهم با جدیت دنبال می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک گفت نگاه توام با عدالت و پیگیری حقوق کودکان در دولت چهاردهم با جدیت دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۰۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
حقوق کودکان در دولت چهاردهم با جدیت دنبال می‌شود

سیدعلی کاظمی معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک امروز سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ با رابین ناندی رئیس دفتر یونیسف در تهران دیدار وگفت‌وگو کرد.

معاون وزیر دادگستری در این دیدار که با حضور دبیر و کارکنان مرجع ملی حقوق کودک و مدیران و کارشناسان دفتر یونیسف در تهران و به مناسبت اتمام دوره مأموریت رئیس دفتر یونیسف در ایران انجام شد، به تهیه و ارایه ۶ گزارش ادواری و یک گزارش اولیه به کمیته حقوق کودک در سه دهه گذشته توسط مرجع ملی حقوق کودک اشاره کرد و گفت: این گزارش‌ها سند تلاش بی‌وقفه کشورمان برای پیشرفت در شاخص‌های کودکان به ویژه در حوزه بهداشت، سلامت، آموزش و عدالت می‌باشد و اتفاقات خوبی نیز در این زمینه رخ داده است.

کاظمی ضمن تقدیر از نگاه راهبردی و تلاش ویژه رئیس دفتر یونیسف در ایران و مواضع وی در خصوص جنگ غزه و تحریم‌های یک جانبه علیه کودکان، اظهار داشت: نگاه سیاسی و قطبی شدن مسائل مربوط به کودکان از آفت‌های تحقق حقوق کودکان است. امروز تنوع خطرات نسبت به کودکان بیش از سایرین می‌باشد و لازم است تلاش‌های خود را معطوف به حمایت از کودکان و ساختن دنیای بهتر برای آنان کنیم.  نگاه توام با عدالت و پیگیری حقوق کودکان در دولت چهاردهم با جدیت دنبال می‌شود.

رابین ناندی رئیس دفتر یونیسف در ایران نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از همکاری با مرجع ملی حقوق کودک در دوره ماموریت خود در ایران، مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری را نهادی مهم برای یونیسف و اثرگذار در حفظ و صیانت از حقوق کودکان و پیشبرد دستورالعمل‌های تدوین شده در این حوزه برشمرد و گفت: مشارکت فعال مرجع ملی در کمیته راهبری و پیشبرد پروژه قانون جامع و برگزاری کارگاه‌ها همچنان مورد حمایت یونیسف است. معتقدیم بدون همکاری و همراهی مرجع ملی حقوق کودک پروژه‌های مشترک از جمله پروژه شهرستان بهارستان به نتیجه نمی‌رسید.

ناندی اظهار امیدواری کرد که سطح مناسبات و همکاری‌های مرجع ملی حقوق کودک و یونیسف در آینده نیز روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار